סבסטיאן גורקה
סבסטיאן גורקהצילום: רויטרס

סבסטיאן גורקה, היועץ לשעבר למלחמה בטרור של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מבוקש בהונגריה בגין שימוש לא חוקי בנשק.

על פי דיווח בתקשורת ההונגרית, נגד גורקה עומד צו מעצר בהונגריה החל מתאריך 17 בספטמבר 2016, לאחר שהוגשה נגדו תלונה על "שימוש בנשק חם".

אתר החדשות ההונגרי "444" שפירסם את הסיפור לראשונה, טוען כי האירוע בו השתמש גורקה בנשק חם התרחש ככל הנראה כבר בשנת 2009, וכי נסיבות המקרה נותרו חסויות.

אם אכן קיים צו מעצר נגד גורקה, המשמעות היא כי במהלך כהונתו של היועץ לטראמפ בבית הלבן הוא היה מבוקש על ידי שלטונות הונגריה ונחשב כאסיר נמלט, לרבות במהלך פגישתו עם שר החוץ ההונגרי פיטר שיארטו בחודש מרץ האחרון בוושינגטון.

גורקה עצמו הגיב על הידיעה בציות שפירסם בחשבון הטוויטר שלו, בו כתב כי עבר להתגורר בארה"ב כבר בשנת 2008, והוסיף כי "אתר Buzzfeed שפירסם את הסיפור צריך היה לקבל את פרס "פייק ניוז" מהנשיא טראמפ".

זו לא הפעם הראשונה בה גורקה מעורב בבעיות משפטיות על רקע החזקת כלי נשק. בשנה שעבר הנעצר גורקה בשדה התעופה רונלד רייגן בוירג'יניה כאשר ניסה להעביר בבידוק הביטחוני אקדח מסוג "בראונינג 9 מ"מ". גורקה טען כי "שכח את האקדח בתיקו" וסיפר לחוקרים כי "אינו יוצא מהבית ללא האקדח האישי שלו".

גורקה הודה בהחזקת האקדח בשדה התעופה אך כתב האישום נגדו בוטל בסופו של דבר לאחר שעמד בתנאי החוק של שישה חודשי התנהגות טובה.