שמחה ולאה גולדין
שמחה ולאה גולדיןצילום: פלאש 90

משפחתו של קצין צה״ל, סגן הדר גולדין, המוחזק בידי חמאס בעזה, פנתה בצהריים, באמצעות יועציה המשפטיים פרופ׳ אביעד הכהן ועו״ד עודד סבוראי, לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון ליברמן, בדרישה כי מדינת ישראל תמשיך להחזיק בגופות המחבלים מג׳נין שתכננו וביצעו את הפיגוע בו נרצח הרב רזיאל שבח ולא תשחרר את הגופות לקבורה.

במכתבה לנתניהו וליברמן ציינה משפחת גולדין את החלטת הקבינט ב/171 מינואר 2017 אז נקבע כי "ישראל תמשיך להחזיק בגופות אנשי חמאס שביצעו פיגועים ובגופות מחבלים אשר ביצעו פיגוע טרור חריג במיוחד".

מטעמה של משפחת גולדין נמסר "חמאס לא פועל על פי הדין הבינלאומי ומחזיק בחללי צה״ל באופן פיראטי ולא הומניטרי. אי שחרור גופות המחבלים היא מסר ברור להנהגת חמאס שהמדיניות הישראלית השתנתה והמחוות ההומניטריות מצדנו הסתיימו עד להשבתם של הדר ואורון".

שר הביטחון ליברמן ביקר הבוקר את לוחם הימ"מ שנפצע בחילופי האש בג'נין, ובמהלך הביקור בבית החולים רמב"ם בחיפה התייחס להימלטותו של ראש החוליה ואמר כי הוא "חי על זמן שאול".

"מלחמה בטרור זה לא אירוע חד פעמי אלא מאמץ מתמשך. אני בטוח שגם אותו מחבל שהצליח להימלט, אנחנו במהרה נשיג אותו ונסגור אתו חשבון".

עוד אמר השר כי במערכת הביטחון "יודעים מי המחבלים, מי הסייענים ונגיע לכולם. אף אחד לא יסתובב חופשי והם ישלמו את מלוא המחיר". בסיום דבריו הודה ליברמן ללוחמי ימ"מ ואמר כי מצפה לראות את הלוחם הפצוע חוזר לשירות.