איימן עודה
איימן עודהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, תקף בחשבון הטוויטר את סגן נשיא ארה"ב הברית פנס שמגיע לביקור בישראל.

"‏נשאלתי האם יש שינוי בעמדתנו לגבי ביקור סגן הנשיא פנס; מדובר באדם מסוכן בעל חזון משיחי שכולל את חורבן האזור כולו שמגיע בשליחותו של אדם מסוכן אף יותר, פירומן פוליטי, גזען ומיזוגן שאסור שיהיה מתווה דרך באזורנו, הרשימה המשותפת כולה תחרים את נאומו במליאה".

סגן השר ד"ר מייקל אורן (כולנו) הגיש בקשה לוועדת האתיקה של הכנסת בדרישה לנקוט בצעדים משמעותיים הכוללים השעייה כנגד איימן עודה ראש הרשימה המשותפת וסיעתו.

"לא ייתכן שחבר כנסת יבזה אורח כבוד של הכנסת. יתרה מכך, לא יתכן שהוא גם יתבטא כך כנגד מנהיג אחת המעצמות החזקות. ארה"ב היא בת בריתנו ועלינו לשמור על זה כך למען ביטחון ישראל. הסיוע הנדיב שהיא מעניקה לישראל תורם לביטחון של כלל התושבים במדינה - ללא קשר ללאום או לדת. לכן, על וועדת האתיקה לנקוט בצעדים חמורים ביותר כנגד יו"ר הסיעה בעקבות דבריו".

פנס נחת היום בקהיר ופגש את נשיא מצרים, עבד אל-פתח א-סיסי. התחנה הבאה בביקורו צפויה להיות ירדן, שם הוא עתיד להיפגש עם המלך עבדאללה ביום ראשון בשעות הבוקר.

מחר בערב יגיע פנס לישראל. במשך שהותו בישראל, שתימשך כיומיים, הוא צפוי לפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא ראובן ריבלין, לשאת נאום בפני מליאת הכנסת, לבקר ביד ושם ולשאת תפילה בכותל המערבי. ביקורו בכותל המערבי צפוי להיערך ללא ליווי של נציגים רשמיים כלשהם מישראל, למעט רב הכותל.