ארגנטינה
ארגנטינהצילום: אייסטוק

שלוש שנים לאחר רצח התובע היהודי אלברטו ניסמן, הוגשה בבית הנבחרים בוושינגטון הצעת חוק המבקשת "לתבוע מארגנטינה לחקור עד תום חקירה מלאה וצודקת את רצח ניסמן", כלשונה.

את ההצעה הגישו ביום שישי האחרון חברים משתי המפלגות שפועלים בענין באינטנסיביות.

כזכור, לפני כשבועיים קבע התובע הפדראלי שחקר את הפיגוע בבנין הקהילה היהודית בבואנוס איירס, כי ניסמן אכן נרצח, ולא כפי שניסו לטעון תחילה.

בפסיקה של 656 עמודים כתב השופט, ג'וליאן ארקוליני, כי יש הוכחות מספקות ולפיהן מדובר ברצח. זו הפעם הראשונה ששופט בארגנטינה קובע כי מדובר ברצח ולא כפי שנטען תחילה.

השופט האשים בפסיקתו עובד לשעבר של ניסמן, דייגו לגומרסינו, בסיוע לרצח. לגומרסינו הודה שהשאיל לניסמן את האקדח שהביא למותו יום לפני שניסמן נמצא מת, אך טען שהוא ביקש את האקדח לצרכי הגנה עצמית.

על פי הדיווח חוקר מיוחד מטעם המשטרה אשר בדק את הממצאים מזירת האירוע הגיע למסקנה שניסמן נורה בראשו על ידי אדם אחר. על פי הדיווח, הדו"ח כולל עובדות לפיהן ניסמן הוכה כדי להכניע התנגדותו מול תוקפיו. לאחר מכן מת מיריה אחת מאחורי ראשו.

הדו"ח החקירתי מציין כי על גופו לא נמצאו שרידי אבק שריפה ומכאן שהנשק שנמצא לצידו וממנו נורתה היריה לא הופעל על ידו אלא על ידי 'גורם שלישי'.

כן נמצאו בזירה שרידים של סמי טשטוש וגם עדויות לכך שהרוצח או הרוצחים ניקו היטב את הדירה כדי לטשטש עקבות.