פנסיה
פנסיהצילום:pixabay

יש אנשים שפשוט אינם יכולים לחכות לרגע שבו תדרוך כף רגלם מחוץ למשרד או למפעל, והם יתחילו בחייהם החדשים.

יש המתכננים טיולים מאתגרים בחו"ל, ואחרים נהנים מהשהייה בבית על הכורסה שבסלון. אך לפני כל התכנונים חשוב להבטיח את העצמאות הכלכלית גם כאשר אין צורך ללכת יותר לעבודה. כדי לתכנן את הליך הפרישה, כדאי לפנות לאיש מקצוע.

לתכנן את ימי הפנסיה

כמו כל דבר בחיים, גם הפנסיה שלכם דורשת תכנון מדוקדק. מתכנן פיננסי יוכל לעזור לכם לבצע את הצעדים הנכונים לקראת פרישה בטוחה. למתכנן המקצועי יתרונות בולטים:

  • בונה תכנית אישית – המתכנן הפיננסי מתאים את תכנית הפעולה למבוטח, תוך התחשבות בפרמטרים כמו גיל או מצב משפחתי. הפנסיה המתוכננת צריכה להתאים גם למקרים שבהם יש צורך לפרנס בן/בת זוג או ילדים.
  • חושבים גם לטווח הקצר – התכנית הפנסיונית מתאימה למבוטח לטווח הקצר וגם לעתיד לבוא.
  • לנהל את הסיכונים – כבר בשלב תכנון הפנסיה מודע המבוטח לסיכונים הפיננסיים שהוא לוקח על עצמו.
  • לתכנן את המיסים – אזרחים רבים אשר פורשים לגמלאות אינם מודעים להנחות במיסים. המתכנן הפיננסי דואג לעדכן את המבוטח לגבי הנחות ומונע ממנו לשלם קנסות מיותרים.
  • מגדיר מטרות – בזכות מתכנן פיננסי מקצועי תוכלו להגדיר את היעדים שלכם לפני הפרישה וגם לאחריה.
  • יוצאים לפנסיה בביטחון – פגישת ייעוץ עם אדם המבין את רזי התחום הפיננסי מעניקה ביטחון רב לעמית.
  • לא מסתיר מידע – מתכנן מקצועי מעניק ללקוח את כל המידע הדרוש. המבוטח רואה את כל התמונה ומקבל החלטות באופן מושכל.

מהי פנסיה תקציבית

פנסיה תקציבית מוגדרת כפנסיה המשולבת לעמית מכספי גוף כלשהו. בניגוד לפנסיה הצוברת שבה מפרישים הן העובד והן המעביד את הכספים, הרי שבפנסיה הצוברת ההפרשות לקרן מבוצעות על ידי המעביד בלבד. בישראל נהוגה פנסיה זו בעיקר בקרב עובדי המדינה.

פנסיה
פנסיהצילום:pixabay

גם לפנסיה יש ותק

קרן פנסיה ותיקה היא קרן אשר במסגרתה מחושב התשלום בהתאם לגמלה החודשית של המבוטח. קרן זו נסגרה למבוטחים חדשים ב-1995 וחל קיצוץ בחלק מהזכויות שלה. ישנם מבוטחים אשר רשומים עדיין בקרן זו, ולכן יש צורך ביועץ מקצועי כדי לתכנן את כל מהלכי הפרישה.

פנסיה הפטורה מתשלום מס

קצבה מוכרת היא צורת תשלום אשר נועדה למנוע מצב שבו המבוטח ישלם מסים פעמיים. למשל, עובד אשר זכאי לפיצויים או תגמולים לא יצטרך לשלם מס נוסף אם ירצה למשוך כספים אלה. ניתן לייצר קצבה מוכרת בכמה דרכים. כך, לקצבה זו יכולים לקבל מבוטחים אשר השכר החודשי שלהם גבוה מ-24,183 שקלים. כמו כן, ניתן לקבל קצבה זו במקרים שבהם מקבלים בירושה קצבת גמל או מחליטים שלא לפדות את כספי הפיצויים.

לבחור את היועץ הנכון

כאשר מדובר בכספי הפנסיה שלכם, אין מקום לפשרות. כדי לאפשר פרישה לפנסיה חלקה ככל הניתן, יש צורך לבחור את היועץ המתאים עבורכם. ניתן לבחון כמה יועצים באתרי האינטרנט השונים ואף להתייעץ עם גולשים ברשתות חברתיות ובפורומים. כמו כן, זה הזמן לחדש את הקשרים עם חברים הנמצאים לקראת פרישה או פשוט לשאול קרובי משפחה אמינים לגבי אדם שיכול להעניק את הייעוץ הנכון.

מאיר ברנר C.L.U הוא מתכנן פרישה ומתכנן פיננסי C.F.P שיש לו ניסיון רב בתחום הביטוח והפנסיה. הוא מוכן להעניק את הייעוץ הטוב ביותר עבור אנשים המצויים לקראת פרישה, וכן עבור עובדים צעירים אשר כספי הפנסיה עומדים בראש מעיינים. כי עם יועץ מקצועי שכזה לא צריך לחכות עד לרגע האחרון.

הכתבה הופקה ונכתבה בעזרת חברת אוצר מילים המספקת כתיבת מאמרים מקצועיים עבור עסקים, ארגונים וחברות.