אלשיך ללוחמים הפצועים: מצדיע לכם

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, ביקר הבוקר (ראשון) את לוחמי הימ"מ שנפצעו בחילופי האש בג'נין, המאושפזים בבית החולים רמב"ם שבחיפה.

אלשיך ביקר את הלוחמים כשהוא מלווה בסגן מפקד מג"ב, תנ"צ עוזי לוי, מפקד מחוז חוף, ניצב פרץ עמר ומפקד הימ"מ, נצ"מ נ'.

בביקורו התרשם המפכ"ל מפעילותם האמיצה של הלוחמים שפעלו בגבורה אל מול המחבל בעימות חזיתי כשפתח לעברם באש.

מנהל בית החולים פרופ' רפאל ביאר סקר בפני המפכ"ל את הטיפול הרפואי שקיבלו הפצועים בשטח ובהם פעולות מצילות החיים והטיפול המשלים שקיבלו בבתי החולים.

דקה אחר דקה, תיארו הלוחמים בפני המפכ"ל את שארע בפעילות המבצעית המורכבת שבמהלכה הם נפצעו והמחבל חוסל.

המפכ"ל אלשיך אמר במהלך הביקור, "הימ"מ שב והוכיח יכולות מבצעיות ומודיעיניות מן השורה הראשונה. היחידה מבצעת פעילות מבצעית בהיקפים חסרי תקדים והיא רושמת מדי יום הישגים מבצעיים משמעותיים במלחמה בטרור ובפשיעה החמורה. הפעילות לסיכול חוליית הטרור שרצחה את הרב רזיאל שבח ז"ל, הייתה חלק מפעילות ענפה לפיענוח הרצח המתועב ולסיכול כוונות רצח נוספות של החוליה וסייעניה".

אלשיך שב והודה ללוחמים על אומץ ליבם, "בשם אזרחי ישראל כולם אני מצדיע לכם ומתחייב כי נמשיך לפתח את הימ"מ כיחידה לאומית ללוחמה בטרור". בסיום דבריו איחל המפכ"ל לשניים החלמה מהירה וחזרה מהירה לשורות הימ"מ ולכשירות מבצעית.

מפקד הימ"מ תיאר בפני המפכ"ל את הפעילות עליה פיקד בשטח ואמר: "גם אם הייתי עושה תרגיל עם הסיטואציה הזו לכל הצוותים, אף אחד לא היה פועל כל כך טוב כמו הלוחמים האלה".

תיעוד: לוחמי הימ"מ בג'נין, בחיפושים אחרי רוצחי הרב שבח

תחקיר ראשוני של האירוע בשבוע שעבר בג'נין העלה כי ההיתקלות הראשונה של כוח הימ"מ של מג"ב החלה כשהמחבל שחוסל מאוחר יותר פתח באש לעבר הלוחמים ופצע שניים מהם – אחד באורח קשה מפגיעה ישירה בפלג גופו העליון והשני באורח קל.

הלוחם שנפצע קשה לא רק חילץ את עצמו ואת חברו אלא אף השיב באש לעבר מקור הירי ודיווח לשאר הכוח ברשת הקשר על ההיתקלות.

ראש חוליית המחבלים אחמד ג'ראר הצליח כנראה להימלט והמצוד אחריו נמשך.