אלי ישי: ליברמן ידוע כגדול הזגזגנים

השר לשעבר אלי ישי, יו"ר מפלגת יחד, מתייחס בראיון לערוץ 7 למתיחות בין הציונות הדתית לצמרת צה"ל, להתנהלות שר הביטחון ליברמן ולהיערכות של מפלגתו לבחירות הקרובות לכנסת.

ישי מלא בביקורת כלפי הנהגת צה"ל ומספר כי בזמן הקמת הנח"ל החרדי הובטחו תנאים מתאימים לבחורים שיתגייסו, אך לדבריו ההבטחות הופרו, "אני זוכר את ההתנהלות ואת הדיונים שהיו סביב הנח"ל החרדי - שתהיה הפרדה בין בנים לבנות, כשרות וכדומה, שורה ארוכה של דברים - לצערי הרב לא עמדו בזה".

"אם רוצים את החרדים, או את החרדים לאומיים או את שניהם גם יחד, שיבינו ויתאימו את הצרכים לציבור. אתה לא יכול להעמיד חייל בקונפליקט של מפקד מול הקב"ה. זה לא הגיוני ולא שייך בכלל. תמיד אמרו שאם הדתיים והחרדים יבואו לצבא יציבו להם את כל התנאים. אם לא רוצים אותם, בבקשה. שיגידו שלא רוצים אותם".

אלי ישי שישב לצד שר הביטחון הנוכחי, אביגדור ליברמן, בכמה ממשלות, תוקף את ליברמן ומכנה אותו "גדול הזגזגנים" בעקבות הפרובוקציה בשבת האחרונה באשדוד, "לצערי ליברמן כנראה צופה שיש לו בעיה באחוז החסימה ושהוא לא יעבור את אחוז החסימה אז הוא מנסה להתחרות על הקולות של לפיד, על אותו פלח מצביעים, והוא עשה דבר שהוא נורא".

שר הפנים לשעבר קושר בין התנהלות שר הביטחון בעניין חוק המרכולים לסכסוך המתוקשר עם הרבנים אבינר ואליהו, "אני חושב שכחבר ממשלה לקום ולרמוס ברגל גסה את החוק שעבר בכנסת זה הזוי. מה הוא מצפה שחיילי צה"ל יעשו? שישמרו על הפקודות? שישמרו על החוקים? אם הוא שר בממשלה והוא קם ופועל בניגוד לחוק. זה דבר ממש לא הגיוני".

"אני חושב שראש הממשלה צריך לקרוא אותו לסדר וזה דבר שאסור לעבור עליו לסדר היום. אבל ליברמן הוא גדול הזגזגנים, בכל פעם מסתובב אחורנית. נכנס לקואליציה - לא יודע למה. יוצא מהקואליציה - גם לא יודע למה. מריח בחירות - משנה את עורו. וביום אחרי הבחירות יגיד שהכל בסדר גמור. עכשיו האינטרס שלו בחירות ולא אכפת לו מהממשלה. זה ליברמן".

ישי תוקף את מפגיני השמאל שהגיעו אמש עד לבית הכנסת בו מתפלל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, "זו חציית כל הקווים האדומים. אני רוצה לחזק את היועץ המשפטי בשעות שהוא מתפלל ואומר קדיש על אמו, ובכלל כל אדם ברגעים כאלה לבוא ולהפגין מולו זה שערורייה".

ישי מתחמק משאלה על תחקיר התכנית "עובדה" בנוגע להתנהלות שר הפנים אריה דרעי. ליו"ר מפלגת יחד יש גם ביקורת חריפה על תפקוד הממשלה בכל הנוגע לפיתוח ההתיישבות בירושלים וביהודה ושומרון.

"יש ממשלת ימין הטובה ביותר שהיתה אי פעם, ממשל טראמפ שלא היה דומה לו. הייתי רוצה לראות פריחה ושגשוג בירושלים וביהודה ושומרון, זה לא קורה. לא רק שזה לא קורה גם עמונה שהישיבה התכנסה והבטיחה גם זה לא קורה".

"קורה פה משהו הפוך, משהו רע ולא טוב שמבטיחים ולא מקיימים ושוב מבטיחים ושוב לא מקיימים. אם זה עמונה ואם זה ההקפאה באופן כללי. הכל מוקפא כאילו אין ממשלת ימין וכאילו לא התחלף ממשל בארה"ב".

באיזו מסגרת אנחנו נראה אותך בבחירות הבאות?

"בימים אלה יותר ויותר מתגעגעים לתנועת יחד, לכולם היה ברור שאלו היינו שם הדברים היו נראים אחרת לגמרי. אנחנו מתכוונים לרוץ ואותם אנשים שבעבר היו להם ספקות כמה 'יחד' חשובה היום ב"ה אנחנו חשים את זה גם בסקרים, מחזקים אותנו ואנחנו נשב בקדנציה הבאה בממשלה וניכנס לכנסת ישראל".

מה הסיכוי שנראה אותך מוביל את מפלגת ש"ס בבחירות הבאות?

"אנחנו נמצאים בתנועת יחד. בזמנו הרב מאזוז הציע רעיון של אחדות ורשימת ריצ'רצ', אריה דרעי סרב לנו בנושא הזה. זה כבר מאחורינו, אנחנו רצים במלוא העוצמה והכוח ובעז"ה להצלחה בבחירות בתנועת יחד".