תוקף. בנט
תוקף. בנטצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט מצטרף הבוקר (ב') למבקרים את שר הביטחון אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו).

בנט מתח את הביקורת בעקבות הביקור שערך ליברמן במהלך השבת באשדוד בקנין 'ביג' המקומי תוך כדי התרסה וחילולי שבת המוניים וטען כי מעשיו הם בגדר פרובוקציה מתגרה באוכלוסיה המסורתית, הדתית והחרדית.

"זו לא התנהגות ממלכתית אלא פרובוקציה", אמר בנט בראיון ל'רשת ב'. "מה זה תורם? את מי זה מקרב? אנחנו צריכים עוד מלחמות דת? יש פוליטיקאים שיכולים לפלג את העם ולקושש קולות תוך כדי. הרצון לחולל מהומות יש מאין - לא לעניין".

בנט הוסיף כי מדובר במלחמה פוליטית בין יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד לבין ליברמן על בנק הקולות של הציבור החילוני האתיאיסטי. "הוא ויאיר לפיד מקוששים קולות על חשבון הקיטוב בעם", הוסיף בנט.

אתמול קרא שר החינוך לחבריו בממשלה, שר הפנים אריה דרעי ושר הביטחון אביגדור ליברמן, "להרגיע'' את המתיחות ביניהם נוכח האירועים האחרונים.

''לפלג זה קל, לאחד זה יותר קשה", אמר בנט בפתח ישיבת הממשלה. ''אני קורא לחבריי גם מהצד הדתי וגם מהצד החילוני לעצור את מחול השדים הזה ולראות איך חיים ביחד.

''קל מאוד ללכת ולהפגין מול בית כנסת בשבת, גם לא קשה לרדת ולהצית מלחמות דת מיותרות אבל אנחנו חיים פה ביחד, דתיים וחילונים, ימין ושמאל, ואנחנו חייבים למצוא את הדרך לחיות ביחד למרות המחלוקות כי אין לנו ארץ אחרת".