לא נבהל. ח"כ מוטי יוגב
לא נבהל. ח"כ מוטי יוגבצילום: דוברות ח"כ יוגב

חבר ועדת עבודה ורווחה הכנסת מוטי יוגב, הגיב בצהריים (שני) לדברים הקשים שהוטחו בו בדיון הסוער היום על חוק הפונדקאות במהלכו הותקף מילולית על ידי חברת הכנסת מיכל בירן לאחר שהצהיר כי "ישראל לא תהיה מובילת הסטיות בעולם".

"אין לי דבר נגד איש או אישה. אך פודקאות אינה עניין של מה בכך, היא תהליך מורכב גופנית ונפשית. ילד אינו בובת משחק לכל הרוצה לזכות בו, לכל ילד מגיע שיהיו לו אבא ואמא, זו זכות טבעית ויסודית. מלבד הזכות להורות, טובת הילד מעל הכל", אמר יוגב.

"המשפחה היא התא ואבן היסוד ליצירת חיים בעם ישראל ובעולם כולו. מדינת ישראל אפשרה פונדקאות לזוגות נשואים ולנשים שהטבע מנע מהם להרות. כמעט בשום ארץ בעולם, אין אישור לפונדקאות עבור גברים, בלי קשר לנטייתם המינית. בוודאי שבמדינה יהודית ודמוקרטית, ראוי שהמוסר היהודי ישמש מגדלור לנו ולעולם כולו, לחינוך לחיי משפחה טבעית ונורמלית כקן וכתא טבעי ונורמלי, לגידול ילדים בישראל ובעולם כולו", הוסיף.

מנגד, חברות הכנסת מיכל רוזין, מרב מיכאלי, יעל גרמן, יו"ריות שותפות ב"שדולה הגאה" תקפו את יוגב לאחר שכינה את תופעת הלהט"ביות במהלך הדיון הסוער כ"סטיה".

"אנו מביעות שאט נפש מההתבטאות החשוכה של ח"כ יוגב. מדובר באמירה שמייצגת בעיקר פחד ובורות. למרות כל הניסיונות ליפייף את המציאות ולהתחפש לליברלים - מפלגת "הבית היהודי" הייתה ועודנה מפלגה להט"בופובית שבכל הזדמנות עומדת בצד המכוער ביותר של ההיסטוריה.

"נטייה מינית וזהות מגדרית באשר הן, מהוות את הנורמה החברתית והן נורמליות לחלוטין ולא הופכות את האדם לפחות טוב, פחות חכם או פחות מועיל לחברה. נטייה מינית וזהות מגדרית הן נורמליות לחלוטין ומי שחושב אחרת הוא הסוטה".

למתקפה הצטרף גם חבר הכנסת אילן גילאון ממרצ, "מי שרצה לעלות עם D9 על ביהמ"ש העליון רוצה לדרוס את זכויותיהם של מאות אלפי ישראליות וישראלים בגלל נטייתם המינית. עמדות והתבטאויות חשוכות כאלה אולי מקובלות במאחזים בלתי חוקיים בשומרון, היכן שחושבים שפלסטינים הם עמלק ולהט"בים זה תועבה, אבל לא במדינת ישראל הריבונית".

"ישראליות וישראלים להט"בים זכאים לאמץ ילדים בדיוק כמו ישראלים סטרייטים. קוראים לזה שוויון. ההתקדמות במאבק לשוויון של הציבור הלהט"בי בישראל יותר חזקה מכל הומופוב וכל נציג ציבור סהרורי. להט"בים יזכו לשוויון זכויות בישראל - ולא יעזור ליוגב, סמוטריץ' וחבריהם מהבית היהודי כלום", הוסיף גילאון.