שרה נתניהו וקארן פנס
שרה נתניהו וקארן פנסצילום: אבי אוחיון / לע"מ

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו יחד עם רעיית סגן נשיא ארה"ב קארן פנס השתתפו הבוקר (שני) במפגש מיוחד עם אנשי ארגון י.ה.ת - הארגון הישראלי לטיפול באמצעות אומנויות בישראל.

באירוע נפגשו הרעיות עם מטפלים ומטפלות באומנויות שהציגו בפניהן גישות טיפול ייחודיות שפותחו בישראל.

אשת סגן הנשיא פנס היא מורה לאומנות ונוהגת לקיים מפגשים עם מטפלים מהתחום ברחבי העולם, זאת כחלק מפעילותה לקידום מקצוע הטיפול באמצעות אומנויות.

במהלך המפגש קיימו הרעיות והמטפלים תרגיל אומנות משותף, בו כל אחד מהמשתתפים צייר חלק מציור, שיצרו בסוף ציור משותף של כולם יחד.

שרה נתניהו אמרה במפגש: "ברוכה הבאה לישראל, לירושלים. לעונג ולכבוד הוא לי לקבל את פנייך ואת פני סגן הנשיא בירושלים, בירתנו הנצחית".

"אני שמחה להשתתף במפגש היום ולפגוש את כל האנשים הנהדרים האלה. בתור פסיכולוגית ילדים, אני חולקת את המחויבות העמוקה שלכם לטיפול באמנות. אני מאמינה מאוד בכוח הריפוי, באמצעות אמנות ודרמה. אני מאמינה גם בטיפול בדרמה וגם באמצעות קשר עם בעלי חיים כיוון שזהו גם סוג של טיפול שאני מאוד מוקירה".

"היוזמה שלך בטיפול באמנות, ריפוי באמצעות הלב, עוזרת לקדם את העלאת המודעות ועידוד הדור הבא של בעלי המקצוע. אני מצפה ללמוד עוד מהדיונים היום לגבי הדרך שבה נוכל להביא את היתרונות שבטיפול באמנות, וכל סוגי הטיפול האחרים, לאלה שזקוקים להם בישראל, בארצות הברית ובעולם כולו".

אשת סגן הנשיא פנס אמרה במפגש "לעונג הוא לי להיות כאן עם כולכם היום, ולכבוד רב הוא לי שגברת נתניהו הצטרפה אלינו. ידענו אחת על השנייה במשך שנים רבות מאוד אך נפגשנו עתה בפעם הראשונה. לכן, זה תענוג גדול".

"אני יודעת שרבים מכם וודאי תוהים מדוע בחרתי בטיפול באמנות בתור היוזמה שלי בתור הגברת השנייה. לאחר שהפכתי לגברת השנייה ונשאלתי איזו יוזמה אחת ארצה לקדם, הבנתי שמטפלים באמנות לא מובנים כהלכה. טיפול באמנות היא לא אמנות ויצירה. אתם בעלי מקצוע בתחום בריאות הנפש, לרובכם יש תואר שני או דוקטורט - זהו סוג של טיפול.

שרה ואני שוחחנו קודם על כך שאין הכוונה בכך שזה יבוא במקום סוגי טיפול אחרים. הכוונה היא שזה ישלים. לכן, העונג הוא לי להיות כאן עם הגברת נתניהו שהיא פסיכולוגית, נהדר שאת כאן ושהצטרפת אלינו היום".