10 טיפים שקל ליישם לפרסום בפייסבוק

טיפ מעולה הוא כזה שאתה מוסיף לרשימת הדברים שאתה צריך לעשות מיד אחרי שקראת אותו.

Pr digital , ו' בשבט תשע"ח

10 טיפים
10 טיפים
ShutterStock עיצוב PR-Digital

בכתבה למטה ישנם 10 טיפים קלים ליישום לפרסום מוצלח בפייסבוק. בכל מה שקשור בפרסום בפייסבוק אפשר להיכנס ממש לעומק ולרדת לרזולוציות קטנות מאוד בכל נושא. במאמר הזה החלטנו לתת לכם רק את הטיפים שיעזרו לעסק שלכם באופן מיידי.

כל אחד מהם שווה ניסיון, אנחנו ממליצים שתנסו לפחות אחד מהם.

אנשים לא נלהבים במיוחד ליצור קשר עם דף פייסבוק של עסק מסוים, במיוחד אם זה מותג שהם לא מכירים, אבל יכול להיות שתופתעו לדעת כמה נלהבים משתמשים יכולים להיות כשהקשר הזה נוצר סביב משהו שיש להם תשוקה אליו.

האמרה הזאת תקפה לגבי כל הרשתות החברתיות ללא יוצא מן הכלל. כשאתם יוצרים דף פייסבוק, אינסטגרם או דף עסקי בכל מקום אחר, תשקלו ליצור אותו סביב נושא מסוים שאנשים יכולים להתחבר אליו בקלות וקשור במוצר או בשירות שהעסק שלכם מציע וכך הפרסום בפייסבוק שלכם יהיה יעיל יותר.

השתמשו בקהלים המותאמים בפייסבוק (Facebook Custom Audiences) כדי לא לכלול אנשים שכבר עשו משהו שאתם רוצים שהם יעשו.

צרו קהל מותאם לאנשים שביקרו בחנות שלכם והוציאו אותם מהקהל של הקמפיין שלכם. כשמישהו לוחץ על המודעה שלכם, הם אוטומוטית יצאו מהקהל וככה תוכלו ליצור להם מודעות מותאות שיותר רלוונטיות אליהם.

תעשו הפוך ממה שכולם עושים. ככה תרוויחו תשומת לב כתוצאה מניגוד ברור בין מה שאתם עושים למה שאחרים עושים כשתצרו תמונה שנראית לא במקום.

אל תשתמשו באותו הסגנון של התמונות שכולם משתמשים. המטרה שלכם היא לבלוט , ועל מנת לעשות את זה, אתם חייבים להיות שונים. אם כולם משתמשים בתמונה של המוצר שלהם על רקע לבן, תשתמשו בתמונות של אנשים לובשים או משתמשים במוצר שלכם על רקע מאוד בולט או ההפך. הוסיפו לתמונה 2-3 שורות המתארות אותה וסיימו עם קריאה לפעולה וקישור.

כפתור ה-Boost הפך לאופציה האהובה על יותר מדי אנשים שרוצים שהתוכן שלהם ייחשף לכמה שיותר מקהל היעד שלהם. אני אומר יותר מדי אנשים מכיוון שהכפתור הזה הוא לא אפקטיבי במיוחד ובטח שלא הדרך המשתלמת ביותר להגיע לקהל היעד האידיאלי שלכם.

כפתור ה-Boost הוא הדרך הקלה ביותר להגיע לאנשים, מצד שני הוא מגביל את הכלים ההופכים אותו לאפקטיבי. קשה למצוא מומחה לפרסום בפייסבוק שאומר אחרת האמת. פוסטים כאלה הם לא הדרך המטיבה ביותר עם מודעות הפייסבוק שלכם. הרבה אנשים אומרים שהמודעות שלהם לא עובדות, אבל האמת היא שזה האפשרויות המוגבלות בכפתור הזה וחוסר הרצון לחפור עמוק יותר באפשרויות שיש במנהל המודעות בפייסבוק.

כדאי לעקוב אחרי כלל מאוד פשוט (ודי ברור): תעשה יותר ממה שאתה יודע שעובד, ותעשה פחות ממה שלא עובד. תכבו מודעות שלא עובדות טוב ותכוונו את התקציב שלכם כלפי מקומות רווחיים בקמפיין הפרסום שלכם בפייסבוק (קראו מסדרת המאמרים שלנו לאופטימיזציה נכונה בפרסום בפייסבוק).

במנהל המודעות שלכם (Ads Manager), תנתחו את התוצאות של הקמפיינים שלכם על ידי חלוקה לגילאים, מגדר ומיקום. זהו אילו חלקים עובדים טוב יותר לאילו מודעות ותכוונו את התקציב שלכם רק למקומות האלה.

השתמשו בתמונות כדי ליצור סרטונים. זה נראה מעולה ואפשר להגיע ככה להרבה צפיות מבלי להוציא כסף בכלל.

למרות שזה נקרא מצגת (slideshow), זה עובד כמו סרטון. פייסבוק מאפשרים למפרסם לחבר בין 3 ל-7 תמונות כדי ליצור מצגת וידאו. זה בהחלט משהו שאתם צריכים לנסות. אתם יכולים אפילו להשתמש בזה לפוסטים פשוטים בעמוד שלכם.

מודעות פייסבוק הן כלי מדהים לבניית קהל עוקבים, אבל האפשרות לפנות מחדש לקונים שהיו אצלכם כבר בחנות האינטרנטית, היא מה שמבדיל את פייסבוק מאפשרויות אחרות של פרסום ברשתות חברתיות.

שימוש במיקוד מחדש בפייסבוק זה חובה. עם פיצ'ר השופיפיי, מעקב אחרי מבקרים באתר שלכם דורש רק כמה לחיצות. תחשבו מה הלקוח שלכם עובר בדרך. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם היו בניוז פיד שלהם בפייסבוק כשהם לחצו על המודעה שלכם, אבל זה לא אומר עדיין שהם רוצים לקנות מכם. תתפסו שוב את תשומת הלב שלהם על ידי כך שאתם מראים להם את המוצרים שוב. הסיכוי שמשתמשים שאתם פונים אליהם שוב ילחצו על המודעה שלכם הוא פי 3 מאשר אלה שאתם פונים אליהם פעם ראשונה.

יצירת קהלים דומים זו אחת הדרכים היעילות ביותר שמומלץ לכל אחד להשתמש בפרסום בפייסבוק. למה? קהלים דומים הם דך להגיע לאנשים חדשים שסביר שיתעניינו במוצר או בשירות שלכם כי הם דומים במאפיינים מסוימים ללקוחות קיימים שלכם.

מאוד קשה למצוא קהל של אנשים הדומה לקהל של לקוחות קיימים בעסק שלכם. עם האפשרות ליצירת קהלים דומים בפייסבוק, זה נעשה בשבילך. הכלי הזה מנתח מעל 100 פרמטרים של הלקוחות הקיימים שלכם ויוצר פרסונה מסוימת, לאחר מכן נמצאים אנשים עם מאפיינים דומים. יהיה קשה מאוד לעשות את העבודה הזאת בעצמכם.

oCPM (Optimized Cost Per Mile) נבנה לקהלים של יותר ממיליון איש. אם יש לכם נישה קטנה שאתם מכוונים אליה, הסיכויים הם שלא תוכלו לעשות את האופטימיזציה הנכונה בעזרת הכלי הזה בגלל גודל הקהל הקטן יחסית.

כשמתמשים במודל הצעות המחיר של oCPM, פייסבוק בודק מי לחץ על המודעות שלכם ואוטומוטית מצמצם את הקהל רק לאלה שיש יותר סיכויים שילחצו או שיעשו איזושהי פעולה. בגלל זה, לעולם זה לא יגיע לכל הקהל שבחרתם. אם אתם בוחרים קהל קטן יותר של 100,000 – 200,000, פייסבוק לא יוכל לאסוף מספיק מידע כדי לעשות אופטימיזציה לקמפיין שלכם.

האלגוריתם של פייסבוק צריך לפחות 20 המרות ביום, אם כמות ההמרות היומית נמוכה מדי, האלגוריתם עלול לא לעבוד כמו שצריך, דבר המוביל לתוצאות לא טובות ומקטין את כמות החשיפה של המודעות שלכם.

אם אתם רוצים להשתמש ב- oCPM ביעילות, אתם צריכים לספק לפייסבוק מידע כדי שהוא יוכל להבין מי האנשים שיותר סביר שיעשו פעולה כלשהי במודעות שלכם. אם אתם לא יכולים להגיע לפחות ל-20 פעולות ביום במודעות שלכם, נסו להחליף את הפעולה שבה מתחשב האלגוריתם של פייסבוק. בצורה פשוטה יותר הכוונה היא להגיד לפייסבוק שפעולה נחשבת כלחיצה על כפתור "הוסף לעגלה" ולא על כפתור "רכישה", יותר אנשים ילחצו עליו וככה תספקו לפייסבוק יותר המרות והתוצאות שלכם ישתפרו.


הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il