נתניהו ופנס

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס ואשתו הגיעו הערב (שני) למעון ראש הממשלה לארוחת ערב משותפת לשני הזוגות. טרם הארוחה, מסרו שני המנהיגים הצהרות לתקשורת.

"לעולם לא אשכח את תמיכתך כשבאתי לפגוש את ההנהגה בשנת 2009", אמר נתניהו בפתח ההצהרות. "שמחתי לגלות שתמונה של אותו מפגש נמצאת גם במשרדך".

"העם האמריקני מוקיר את מערכת היחסים שלנו עם ישראל", אמר סגן הנשיא פנס. "זה כבוד עבורי לעמוד איתך כאן היום בירושלים, בירת מדינת ישראל", הוסיף לקול מחיאות כפיים.

"שוחחתי עם הנשיא אחר הצהריים, והאו ביקש להעביר לך את תודתו על האירוח וקבלת הפנים החמה, וכן על מנהיגותך החזקה ומחויבותך למערכת היחסים בינינו".

פנס ציין כי ביקר בימים האחרונים גם במצרים וירדן, "שתי מדינות שהגיעו לשלום עם ישראל, ומכירות כיום שתיהן באיום שמהווה אירן", לדבריו. "אני היום בישראל כדי לחגוג ולאשרר את הקשר בין שני העמים שלנו. אנו עומדים יחד בשגשוג ובביטחון, במלחמה מול האיסלם הקיצוני, ועומדים יחד לטובת עתיד טוב יותר לשני העמים שלנו".

"זה הביקור הרביעי שלנו בארץ הקודש", הוסיף פנס. "אנחנו תמיד עוזבים עם אמונה מחודשת ומחוזקת: גם באלוהים, אבל גם בעם ישראל, ובמחויבות שלהם לחופש ולשלום. אני עוזב בביטחון שעם הנשיא טראמפ בבית הלבן ועם המנהיגות החזקה שלך כאן בישראל, שהימים הטובים ביותר של ארה"ב ושל בת בריתנו החזקה ביותר - ישראל - עוד לפנינו".