אוהדי בית"ר. היציע המזרחי ייסגר
אוהדי בית"ר. היציע המזרחי ייסגרצילום: פלאש 90

להנהלת בית"ר ירושלים נמאס. נמאס מאוזלת ידה של היחידה המשטרתית למניעת אלימות בספורט, נמאס מהניסיון לפגוע בה, נמאס מהזלזול של הגורמים האחראים, נמאס מההתעלמות מההישגים שלהם בכל הקשור להפחתת אירועי האלימות והגזענות במגרשים, נמאס לה מאותם אוהדים מקללים.

בצעד נדיר הודיעו הערב (בין שני לשלישי) בהנהלת המועדון הירושלמי כי החליטו "להסיר את הכפפות בכל הנוגע למאבק הגלוי באלימות ועוד יותר בגזענות".

על פי הודעת המועדון מהבירה, עד להודעה חדשה ייסגר היציע המזרחי בצורה הרמטית ותיאסר מכירת כרטיסים אליו וכניסת אוהדים. ההחלטה הגורפת והדרמטית מגיעה שעות ספורות לאחר הניצחון הגדול על בני סכנין, כשבמהלך המשחק קראו אוהדי בית"ר קריאות גזעניות בניסיון לפגוע כלכלית בבעלים הירושלמי, אלי טביב.

כנגד המועדון מהבירה עומד עונש על תנאי של הפחתת שתי נקודות ממאזנה בגין קריאות גזעניות עוד מהעונה שעברה, ואחרי שנראה כי חל שיפור גדול באירועי הגזענות והאלימות ביציעי אצטדיון טדי, חזרו האוהדים הירושלמים לסורם.

כזכור, המשחק הסתיים אמנם בניצחון הירושלמים בתוצאה 2:4, לאחר מהפך שביצעו בתוך 15 דקות, אך כבר מעליית השחקנים אל כר הדשא ועד למהפך הגדול קראו אוהדי בית"ר קריאות גזעניות שעלולות לפגוע בקבוצתם שתעמוד ככל הנראה בקרוב לדין משמעתי בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל.

נכון לעכשיו ההחלטה על סגירת היציע המזרחי תחול כבר ממשחק הגביע הקרוב מול הפועל מרמורק מהליגה השניה, משחק שיתקיים ביום חמישי הקרוב במסגרת שלב שמינית גמר גביע המדינה בכדורגל.

מבית"ר ירושלים נמסר כי "המועדון חש שאט נפש מהתנהגות האוהדים ולכן מעתה המועדון יילחם באותם אוהדים אשר פוגעים ללא הכר במועדון וזאת לאור התנהגות חלק מהקהל במשחק הלילה מול בני סכנין".

בבית"ר אמרו כי לא רק זאת, אלא שלאחר שייבחנו צילומים ממצלמות האבטחה של האוהדים המתפרעים יינקטו צעדים דרסטיים נוספים, כולל שלילת המנויים של יושבי היציע המזרחי. בנוסף אמרו בבית"ר, "השחקנים אף יונחו שלא לפנות יותר ליציעים שמהן תישמענה קריאות גזעניות. מצער ומכאיב כי בעונה נפלאה שכזו ולאחר שנה של שיפור משמעותי בהתנהלות ובהתנהגות הקהל בכל הנוגע למאבק של כל המועדון באלימות ובגזענות, לא כל שכן תוך הצלחה כבירה מבחינה מקצועית, בה הקבוצה נמצאת רק כנקודה מהמקום הראשון וכובשת כמות שערים מסחררת תוך תצוגות כדורגל מהנות אנו מתעסקים בקריאות גזעניות ונאצות הפוגעות במועדון באופן ישיר, מתוך כוונה שאין בה אלא להרוס. מי שמתנהג כך אינו יכול להיקרא אוהד בית״ר", אמרו בקבוצה מהבירה.

גם משטרת ישראל והיחידה המשטרתית שהוקמה במיליוני שקלים אך עד עתה לא עשתה דבר משמעותי בטיפול באלימות ובגזענות, זכתה לביקורת קשה מצד המועדון הירושלמי כששם תקפו בחריפות כשאמרו "היכן אנשי היחידה המיוחדת אשר הוקמה על ידי משרדי הספורט וביטחון הפנים על מנת להתעסק ולטפל ישירות במקרי אלימות וגזענות בספורט, אנו חשים מופקרים ובודדים אל מול תופעות אלו, אזלת ידה של היחידה הורגש סביב המשחק מול בני סכנין".

זאת אינה הפעם הראשונה בה בית"ר זועמת על אוזלת ידה של היחידה המשטרתית החדשה שכל תפקידה הוא לטפל במקרי האלימות והגזענות בספורט, שנראית כמו מתעלמת במכוון מבית"ר ואוהדיה כשלאחרונה נקנסה הקבוצה בסכום של 30,000 שקלים על הדלקת אבוקות במשחק מול מכבי פתח תקווה, ועל אף שנשלחו צילומים על ידי המועדון של האוהדים החשודים בהדלקת האבוקות דבר לא נעשה נגדם.