בימים אלו מקדמת ח"כ שולי מועלם-רפאלי ("הבית היהודי") חוק שיקל על המדינה להוציא ילדים מבתיהם ע"י מינוי עורך דין נפרד לילדים, תוך נטרול תפקיד ההורים כאפוטרופוסים על ילדיהם.

בשנים האחרונות היא מקדמת חוק אחר, הקרוי "הורים וילדיהם", שמוחק כליל את הגדרת ההורים כאפוטרופוסים.

ואולם, הח"כית הדתית לא ניסחה את החוקים הללו ולזכותה ייאמר כי ספק אם היא מודעת באמת למהותם. הדמות הדומיננטית מאחורי החוקים – זו שיודעת בדיוק למה הם נועדו – היא השופטת בדימוס סביונה רוטלוי. הם נשענים על מסקנות הוועדה מטעם משרד המשפטים שרוטלוי עמדה בראשה, אשר התכנסה לראשונה ב-1997 והגישה מסקנות ב-2004.

רוטלוי היא הדמות המזוהה יותר מכל אדם אחר עם זרם "זכויות הילד", שדוגל בהחלשת מעמד ההורים ובהעצמת המדינה ונציגיה – קרי, בתי המשפט והרווחה – במקומם. זהו זרם ניאו-מרקסיסטי, שמאלי קיצוני. רוטלוי גם מקדמת בהצלחה לאורך שנים את רעיון הקמתה של נציבות למען זכויות הילד.

בנוסף על פעילותה זו, רוטלוי היא מראשי "נשים עושות שלום" והדוברת הבכירה ביותר של התנועה. הראיון המובא כאן נערך עמה ביום של הפיגוע הנורא בבית הכנסת בהר נוף. "האירוע של היום ממחיש עד כמה אנחנו צריכות וצריכים למצוא שפה משותפת עם הפלשתינים", אמרה ליעל דן. "כשיש ייאוש לא פלא שנעשים מעשי טרור". ניתן ללמוד מהראיון על הקיצוניות של האישה הזו.

רוטלוי היא אורחת כבוד קבועה בדיוני הוועדה לזכויות הילד של הכנסת וחוקיה מקודמים תוך הטעיית הציבור והח"כים עצמם לגבי משמעותם האמיתית.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.