ח''כ זוהיר בהלול
ח''כ זוהיר בהלולצילום: יואב דודקביץ/TPS

חברי כנסת ערבים מהמחנה הציוני ומהרשימה המשותפת לא היו רוצים שבנותיהם יתחתנו עם יהודים.

בראיון לערוץ 12 אמר חבר הכנסת זוהיר בהלול כי "נישואי תערובת זה לא דבר מומלץ. גם אני לא רוצה שהילדים שלי יתבוללו. אני רוצה שאתם תשמרו את התרבות שלכם (היהודית) ואני אשמר את התרבות שלי. מבחינתי חתן יהודי זה דבר שהוא לא מומלץ".

חבר הכנסת אחמד טיבי אמר כי הבת שלו תחליט בנושא, אבל החלטתה כבר ברורה: "היא תחליט, והיא תחליט שלא ללכת בכיוון הזה. אני יודע מה דעתה והיא אמרה לי שבחיים היא לא תתחתן עם יהודי".

בארגון יד לאחים הפועל בכל ימות השנה כנגד נישואי התבוללות, מזכירים גם כי לפני כשלוש שנים התראיינו ראשי השמאל - שמונת חברי מפלגת העבודה הבכירים - חיים רמון, אברהם בורג, עמיר פרץ, יעל דיין, יוסי ביילין, נוואף מסאלחה, חגי מרום וניסים זווילי למוסף 'הארץ', וחוץ מבורג, כאשר נשאלו על דעתם בנוגע לנישואי תערובת, כולם שללו זאת.

נוואף מסאלחה שדחה את רעיון נישואי ההתבוללות, אף צוטט כמספר מהיכרותו האישית: "לכפר קרע, היכן שאני מתגורר, חזרו בשנים האחרונות סטודנטים שלמדו בחו"ל והתחתנו עם נשים אירופאיות, וזה כמעט תמיד הסתיים בכישלון".

יוסי ביילין הדומיננטי שבחבורה הפתיע כשאמר ''אני הייתי מעדיף שלא. אתה שואל אותי למי אני יותר קרוב ודומה, ליעקב ליצמן או לסאיב עריקאת, אני מרגיש קרוב לשניהם. אבל אם תשאל אותי עם נכדו של מי הייתי מעדיף שאחד מנכדי יתחתן? עם אלה של ליצמן".

חגי מירום אף היה נחרץ בעניין ודחה על הסף את תמיכתו של בורג בנישואי התערובת, "ארצה שהילדים והנכדים שלי יתחתנו עם יהודים. אברום שהוא חבר יקר, הלך עד קצה העולם עם התיאוריות שלו. לכאורה הבחירה הבאה שלו תהיה פשוט לקום וללכת מפה".

הרב שמואל ליפשיץ, מראשי ארגון יד לאחים, אמר כי "גם ערבים וגם יהודים לא חפצים בנישואי התבוללות. ההתבוללות כורתת את הענף שעם ישראל יושב עליו. העיסוק במניעת התבוללות הוא עניין יהודי פנימי ואין בו גזענות. הטענה שמדובר בגזענות מגיעה מגורמים בשולי החברה ומהתקשורת".

הרב ליפשיץ הוסיף גם כי "הכמות האדירה של הפניות לעזרה שאנו מקבלים כל העת על הכישלון בנישואים מעורבים אלו, מעידה כאלף עדים שהם לא ברי קיימא".