לומדים בצפון
לומדים בצפוןמכללת אינטלקט אקדמון

מכללת אינטלקט אקדמון – הכשרות מקצועיות ברמה אחרת - מכללה בצפון

מכללת אינטלקט אקדמון היא מוסד ותיק באזור הצפון המציע הכשרות מקצועיות וקורסים בקשת רחבה של תחומים. לאורך כשני עשורים נהנית המכללה ממוניטין מצוין בזכות יצירת סביבת לימודים איכותית ויוצאת דופן בנוף המקומי. כיצד עושים זאת ובמה זוכים התלמידים? התשובות לפניכם.

בשערי מכללת אינטלקט אקדמון בצפון כבר עברו עשרות אלפי בוגרים שהשתלבו בהצלחה רבה במשק, התקדמו במקומות עבודתם, פיתחו קריירה מרשימה, וזכו לחוויית לימוד איכותית, מעשירה ומשמעותית. על התלמידים נמנים גברים ונשים מכל מגזרי האוכלוסייה, בהם צעירים בשנות ה- 20 המוקדמות, בעלי מקצוע המבצעים הסבה מקצועית, עובדי רשויות מקומיות וחברות ציבוריות, ואנשים רבים השואפים להתקדם בתחום עיסוקם. מסלולי הלימוד מתחלקים בין 3 חטיבות ייעודיות – מנהל ותעשייה, גמול השתלמות וחטיבת הייטק, וכוללים מגוון רחב קורסים והכשרות החל מקורס טכנאי סלולר, דרך חשבי שכר ועד למזכירות רפואית.

חוויית הלימוד הייחודית במכללה מתקבלת עקב השקעה בתוכניות הלימוד ובציוד הטכנולוגי, ובעיקר במרצים ובתלמידים עצמם. מנהל המכללה, מר שמעון סויסה, מסביר כי המכללות בישראל משקיעות מאמצים רבים בבניית מסלולים, בציוד ובהיבטים נוספים, בהם הרף גבוה ופחות או יותר דומה. יחד עם זאת, באינטלקט אקדמון קיימים מספר דגשים שהופכים את המכללה למוסד מבוקש ומצליח לאורך השנים: "בראש ובראשונה, האיכות שלנו נובעת מאיתור מרצים מתאימים שעושים את המלאכה הטובה ביותר בתחומם. חשוב להבין שבסופו של דבר האדם שאותו התלמידים פוגשים הוא המרצה, ולא איש השיווק שדרכו שמעו על המכללה ונרשמו אליה. אם המרצה הוא אדם רציני ומנוסה, שיודע להעביר היטב ובצורה מרתקת את החומר, אז התלמיד מקבל את הכיוון המקצועי הנכון ואת הידע הטוב ביותר להשתלבות והצלחה בעבודה".

איך אתם מאתרים את המרצים טובים ביותר?

"קודם כל, אצלנו אין מגבלה גיאוגראפית ואפשר להגיד שאנחנו מביאים את המרכז לפריפריה. אם ניקח לדוגמא את קורס חשבי השכר, ומצאנו שהמרצה הטוב ביותר הוא מרמת גן, נשלם כמה שצריך כדי להביא אותו לצפון כי אין ספק שהתמורה שהוא ייתן לתלמיד מצדיקה את ההשקעה. כדי לאתר מרצה כזה אנחנו בודקים מספר פרמטרים כמו ההצלחות שלו, המלצות, נתונים ממשרד הכלכלה ומלשכת רואי החשבון, ואם הגענו למסקנה שהוא הטוב ביותר בתחומו – נביא אותו למכללה. כמובן שהדברים האלה נכונים לכל הקורסים שמתקיימים אצלנו ואנו רואים שכל תלמיד שנפגש עם מרצה איכותי באמת - מרוויח".

וישנה גם בדיקה של איכות המרצה לאורך זמן?

"בוודאי. חשוב לנו מאוד להיות עם היד על הדופק מבחינת שביעות הרצון של התלמידים. לכן אנו מבצעים משובים לכל אורך הדרך כאשר בכל קורס מתקיים 3 פעמים משוב מצד התלמידים, אותו אנחנו קוראים בעיון ומיישמים. למעשה יש לנו קשר קרוב, מבוסס ומובנה עם התלמידים שהולך הרבה מעבר למשובים. האינטראקציה האישית והיומיומית עם כל תלמיד היא מאבני היסוד של המכללה, ורק למען הדוגמא, לכל תלמיד יש את מספר הטלפון האישי שלי (מנהל המכללה) כשהוא יודע שאפשר להתקשר אליי בכל שאלה והערה.

מדיניות הדלת הפתוחה של המנהל והצוות היא מאפיין מאוד בולט של אינטלקט אקדמון, והדבר בהחלט ניכר בתחושת השייכות, בתמיכה ובשביעות הרצון. העובדה היא שאנחנו מגלים הרבה תלמידים שהגיעו אלינו בגישת "חבר מביא חבר", עקב המלצות שקיבלו מחברים שנרשמו ולמדו אצלנו. במידה רבה, זהו המאפיין הכי בולט של הגעת התלמידים אלינו ובעיני זוהי עדות לשביעות הרצון מרמת השירות והלימודים במכללה".

גם בין התלמידים למרצים יש קשר אישי, או שהכיתות גדולות?

"אין ספק שהאיכות שלנו מתבטאת גם בהקפדה על כיתות אינטימיות, וזה נושא שראוי להסביר לכל מי שחושב על לימודים. אצלנו המרצה מכיר כל תלמיד בשמו כאשר הדגש מושם על ליווי אישי ועל תחושה נוחה, קרובה ואפילו חברית. מה שחשוב לנו הוא האיכות של הלימודים ולא למלא את הכיתה, כפי שקורה לא פעם במוסדות לימוד. אין זה סוד שבכיתה של 30 תלמידים קשה מאוד עד בלתי אפשרי למרצה לעמוד בקצב של כולם, לתת מענה לקשיים ולהבחין בנקודות החוזק והתורפה של כל אחד. אצלנו זה לא קורה.

באותו הקשר של לימודים איכותיים, אנחנו מקפידים מאוד על הוגנות ברישום. הכוונה היא למשל, שאם אנו מזהים תלמיד שפחות מתאים לקורס מסוים, או שיש לו התלבטות, נסייע לו להגיע אל התחום הנכון עבורו ולא לכיתה שרצינו שתהיה מלאה. חשוב להבין שזוהי גישה ייחודית בנוף המקומי והיא בהחלט מוכיחה את עצמה, לא רק מבחינת שביעות הרצון והחשיבות לעתידו המקצועי של התלמיד, אלא גם לאיכות הלימודים עצמם. כאשר יושבים בכיתה אנשים שבאמת מתאימים ובאמת אוהבים ומתחברים אל התחום, נוצרת סביבת לימוד איכותית, מפרה ומעניינת".

לימודים בצפון
לימודים בצפוןמכללת אינטלקט אקדמון
ומה לגבי הקשרים בין המרצים עצמם, ומול הסגל וההנהלה?

"זוהי שאלה חשובה ונושא מהותי עבורנו. למרבה הצער הוא לא מקבל מספיק מקום בעולם המכללות. יש למשל מרצים פרילנסרים שמגיעים למכללות לשעתיים – שלוש בשבוע וממשיכים הלאה בלי שום תחושת שייכות, וכך הדברים גם נראים. אבל לנו חשובה מאוד גאוות היחידה והשייכות של אנשי הסגל, כי אנשים שמרגישים גאווה ושייכות נהנים מעבודתם, מפרים אחד את השני ומלמדים את החומר באופן אכפתי מתוך ידיעה שבאמת מעריכים אותם. אנחנו משקיעים הרבה מחשבה בנושא הזה כחלק מגישת האיכות במכללה, ולמשל מקיימים שני ערבי גיבוש בשנה וערב הרמת כוסית. וכמובן, מדיניות הדלת הפתוחה נכונה לא רק לתלמידים אלא לכל מרצה שכיר או עצמאי שמלמד אצלנו".

הגישה שמיושמת במכללת אינטלקט אקדמון קוצרת פירות כבר כשני עשורים, עובדה הידועה היטב לעשרות אלפי הבוגרים של המכללה. נסיים בתקווה כי גישה זו תאומץ על ידי מוסדות לימוד בכל רחבי הארץ למען התלמידים ולטובת המשק בכללותו. לפרטים נוספים ומידע על קורסים היכנסו לאתר המכללה או פנו אל נציגי אינטלקט אקדמון *9233.

לעדכונים שוטפים, היכנסו לעמוד הפייסבוק של מכללת אינטלקט אקדמון.