אל"ם רונן מנליס
אל"ם רונן מנליסצילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, רונן מנליס, התייחס היום (רביעי) לביטול הפגישה של הרב הצבאי הראשי אייל קרים עם הרב הראשי הספרדי הראשון לציון יצחק יוסף.

"פקודת השירות המשותף נועדה לממש את הייעוד המבצעי של צה"ל. המבחן שלה בשטח ובשטח אין בעיות במימוש שלה. משימה אחת לנגד עיני לוחמי צה"ל - משימת הביטחון", נמסר.

"כל ניסיון לקשור בין פקודת השירות המשותף למוטיבציה משולל כל יסוד. במקומות שבהם עוסקת הפקודה יש עודף מוטיבציה. אדם הנושא משרה ציבורית צריך לגלות אחריות באמירותיו כלפי משרתי ציבור אחרים. הפגישה עם הראשון לציון, הרב יוסף בוטלה מסיבות טכניות. אין הנחיה שלא לפגוש את הרב".

מנליס תקף את הרב שמואל אליהו שקרא לפטר את הרמטכ"ל בעקבות פקודת השירות המשותף, "אדם שנושא משרה ציבורית ושיש לדברים שלו השפעה צריך לגלות אחריות. הוא צריך להימנע מאמירה של אמירות מיותרות".

השבוע חשף ערוץ 7 כי הרמטכ''ל רא"ל גדי איזנקוט הורה לבטל פגישה שתוכננה בין הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, לבין הרב הראשי לצה"ל תא"ל הרב אייל קרים.

ההנחייה של איזנקוט ניתנה לאור תמיכה שהביע הרב יוסף ברבה הראשי של צפת הרב שמואל אליהו ובעמדותיו נגד הקמת גדודים מעורבים לגברים ונשים.

בסביבתו של הרב יוסף טענו כי הפגישה בוטלה לאור פטירת דודו של הרב, אולם הפגישה בוטלה עוד קודם לכן, ביוזמת צה''ל, כאמור בעקבות הנחייתו של הרמטכ''ל. בסוף השבוע החליט שר הביטחון אביגדור ליברמן לבטל את כל האירועים הצבאיים וטקסי הזיכרון שאליהם הוזמן הראשון לציון הרב יוסף.