סדר טו בשבט
סדר טו בשבטIstock

אירוע סדר ט"ו בשבט ייחודי וראשון מסוגו לנוער הדתי יערך במוצאי ט"ו בשבט בירושלים. בסדר צפויים להשתתף מאות נערים ונערות מכל רחבי הארץ. הרב נתנאל יוסיפון, ממארגני האירוע: "נתחבר דרך החג המיוחד לארץ ישראל ולפרותיה."

לראשונה, ייערך סדר ט"ו בשבט ענק לנוער הדתי. האירוע יערך בסימן "טוב הארץ" וייגע בנושאי ט"ו בשבט לאור החיבור לארץ ישראל ופירותיה.

באירוע ייערך סדר ט"ו בשבט רב משתתפים, בהנחיית הרב נתנאל יוסיפון, בליווי שירים וסיפורים. בסדר צפויים להשתתף גם רבנים ואישי ציבור, ביניהם ח"כ בצלאל סמוטריץ', הרב יגאל קמינצקי ממכון התורה והארץ, רבה של צפת הרב שמואל אליהו ואישים נוספים. הרב דוד דודקביץ', רבה של יצהר וראש ישיבת רועה ישראל יערוך במקום התוועדות חסידית בליווי מוסיקלי.

בנוסף האירוע יכלול הופעה של הזמר והיוצר עקיבא תורג'מן, שיארח את הזמר ביני לנדאו להופעה משותפת.

מארגני האירוע מספרים כי הצפי עומד על מאות רבות של משתתפים מכל רחבי הארץ. גם מוסדות חינוך רבים מרחבי הארץ הצטרפו ליוזמה, ביניהם ישיבת "בני צבי" מבית אל, הישיבה לצעירים בירושלים - ישל"צ, אולפנת רעיה ומוסדות נוספים.

באירוע אשר יתקיים ביום רביעי, מוצאי ט"ו בשבט בירושלים באולמי שירת ירושלים בגבעת שאול, צפוי לקבל כל משתתף ערכת פרות ט"ו בשבט והכל מפרותיה של ארץ ישראל.

הרב נתנאל יוסיפון, מנחה האירוע וממארגניו, סיפר: "זה אירוע שבא להעלות על נס את אהבת ארץ ישראל ופירותיה ולפגוש את ארץ ישראל ממקום שמח ואוהב. זה יהיה אירוע מלא בשמחה, הודיה ושירה, והשאיפה היא שמשנה לשנה האירוע יגדל ויהפוך למוקד מרכזי שיחבר ציבור רחב דרך החג המיוחד הזה לארץ ישראל ולפירותיה מתוך שמחה".

הרב יגאל קמינצקי ממכון התורה והארץ ומי שהיה רבה של גוש קטיף צפוי לדבר בארוע על הקשר בין החג לארץ ישראל ולמהלך הגאולה: "אני חושב שחשוב להפוך את היום הזה ליום חגה של ארץ ישראל. ארץ ישראל שנותנת פירותיה והפריחה החקלאית בה הם מסימני הגאולה של עם ישראל".