הרב קרים והרמטכ"ל איזנקוט
הרב קרים והרמטכ"ל איזנקוטPhoto by Marc Israel Sellem/POOL

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אישר אחר הצהריים (רביעי) לצה"ל לקיים פגישה בין הרב הצבאי הראשי, תא"ל אייל קרים והרב הראשי הספרדי יצחק יוסף.

במסגרת הפגישה תובא בפני הרב הראשי מורת רוחם של שר הביטחון ושל צה"ל מתמיכתו בדברי הרב שמואל אליהו.

"שר הביטחון שב ומבהיר כי הרב הראשי והרבנים אבינר ואליהו לא ישתתפו באירועים במסגרת צה"ל, עד אשר יחזרו בהם מדבריהם החמורים נגד הרמטכ"ל ונגד צה"ל", נאמר בהודעת מטעם משרד הביטחון.

ההודעה מאשרת את הפרסום מוקדם יותר בערוץ 7 לפיה דובר צה״ל, תת-אלוף רונן מנליס, שיקר כשטען כי לא ניתנה הנחיה לרב הראשי לצה״ל לבטל פגישה עם הרב הראשי יוסף, על אף שהפגישה בוטלה בהוראה מפורשת של לשכת הרמטכ״ל ובתיאום עם שר הביטחון ליברמן.

‏"הפגישה עם הראשון לציון, הרב יוסף בוטלה מסיבות טכניות. אין הנחיה שלא לפגוש את הרב", אמר דובר צה״ל שכנראה לא התעדכן במדיניותו של שר הביטחון להחרים את הרב הראשי לישראל.

אלפי תומכים ברב שמואל אליהו

1806 בני אדם, בהם כ-500 מועמדים לשירות צבאי, חתמו על מכתב תמיכה ענק לרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת שהביע התנגדות לפקודת השירות המשותף.

"מי שנלחם על חופש הביטוי של גפן לא יכול להשלים עם השתקה לרבנים", מסרו יוזמי המכתב.

"הצבא חשוב לנו... אנו מבקשים לחזק את ידי הרב מול ההתקפות מצד אנשי תקשורת ופוליטיקאים שונים, שמנסים לקבוע על דעת עצמם מה מותר לרב להגיד ומה אסור", נכתב במכתב.

"אנו רוצים להודות לכבוד הרב, וליתר הרבנים שנלחמים על כך שנוכל לשרת את עם ישראל מבלי לפגוע בעקרונות החשובים לנו".

שילה זוהר, שמיניסט שחתם על המכתב סיפר, "אנחנו רוצים להתגייס. כל אחד מהחבר'ה מנסה להתקבל ליחידות כמה שיותר מובחרות. אבל ההשוואה של מי שהיה סגן הרמטכ"ל לתקופת השואה והאמירה של הרמטכ"ל בעצמו נגד הבא להורגך השכם להורגו מוציא לנו את האנרגיות להלחם".

דוד ליקסינברג, מלש"ב נוסף שחתם אמר, "אני לא רוצה לרוץ לקרב אחרי מי שלא רוצה להכריע, אחרי מי שלא נותן גיבוי לחיילים שלו אלא שוכר עו"ד בשביל לדפוק אותם".

בתוך כך מתרחבת תמיכת הרבנים מכל גווני הציבור הדתי בינהם הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, הרב אריה שטרן רב העיר ירושלים, הרב דב ליאור, רב העיר חברון עד לא מזמן, הרב דוד פנדל ראש ישיבת ההסדר בשדרות, הרב דוד תורג'מן ראש ישיבת ההסדר בדימונה, "התמיכה מעידה שאין פה עניין של הרב אליהו אלא של עניין הרבה יותר רחב ועמוק, חייבים לחשב מסלול מחדש".

הרב מאיר מזוז ראש ישיבת כיסא רחמים אשר נמצא כעת בטיפולים רפואיים והצטרף אמש לתמיכה, ביקש למסור, "דברי הרב אליהו אינם צריכים חיזוק, דברים אמתיים. אסור לשתוק על דברים שמחריבים את צה"ל ואת העם".