אביב גפן
אביב גפןצילום: יוני קמפינסקי

הזמר אביב גפן, יוצא להגנת אביו, לאחר החלטת שר הביטחון שלא להשמיע את שיריו של איש השמאל יהונתן גפן בגל"צ - לאור העובדה שכתב שיר בו השווה בין הנערה אעהד תמימי שהכתה קצין צה"ל לבין אנה פרנק, חנה סנש וז'אן דארק.

גפן כתב לליברמן בחשבון הפייסבוק שלו, "אני בטוח שלא קל לך וליבי איתך, התחלת לרדוף אחרי כבשים אבל גם להם הפסדת. כל זמן שאתה שר הבטחון אז הנייה והשירים של אבא יכולים לישון בשקט".

"כשהסקרים שלך צונחים והפאניקה עולה וכשהאג׳נדה החילונית שלך נופלת בין כסאות חוק המרכולים, וכשמעל הכל התדמית המאיימת שלך שעזרה לך לפרוץ בהתחלה לא מחזיקה בעידן הטראמפיזם והפכה את כושר ההרתעה שלך למיושנת רכה ורופסת", מוסיף גפן.

הוא כותב עוד, "משפחתי כוללת שר בטחון אחד ,שראה את בטחון ישראל למרחקים ארוכים רק עם עין אחת וניצח את ארצות ערב. הוא נחשב לגיבור בזמן שאתה גיבור רק בדיבורים וכשזה מגיע למעשים אז הדבר היחיד שהצלחת לעשות זה להיות מורשע בהכאת ילד ,שזה אגב הדבר הכי קרוב לצל״ש שהגעת.(אין צורך בכפיים מירי). במקום להלחם בהדתה אתה נלחם בשירים, כשבניגוד למפלגות חרדיות שירים לא מרביצים חזרה. ישראל היא גם ביתנו וזה לא רק הבית שלך,של סטס ופאינה אז תפסיקו לפרק את הפאנלים בחדר מדרגות ולקחת הביתה".

"מלבד זה שאבא היה קצין בצנחנים הוא גם משורר וסאטיריקן, כן אביגדור יש אשכרה כזאת עבודה לבקר ולעקוץ את המקום שאתה חי בו. בישראל זה (עדיין) נקרא 'חופש הביטוי' או כמו שאתה קורא לזה או יותר נכון 'מספין' את זה ל'עוכר ישראל'. חובתינו לשמור ולשמר את זכות המחאה גם אם היא לא עולה בקנה אחד עם הדעה האישית שלנו", מסכם גפן.

נזכיר כי ליברמן הודיע אתמול, "הנחתי הבוקר את מפקד גל"צ צה"ל להפסיק להשמיע או לראיין את יהונתן גפן בכל שידורי התחנה. מדינת ישראל לא תיתן במה לאדם שמשווה בין ילדה שנספתה בשואה ולוחמת גיבורה שנלחמה במשטר הנאצי לעאהד תמימי הפרחחית שתקפה חייל. רדיפת הכותרות של גפן מחליאה ומקוממת".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ניסה לסכל את הנחייתו של שר הביטחון למנוע את השמעת שיריו של יהונתן גפן בגלי צה''ל ובגלגל''צ.

ליברמן הודיע כי עמדת היועץ אינה מעניינת אותו. "תפקידי כשר הביטחון הוא לשמש מגן לכל החיילים -בסדיר ובמילואים, שאינם יכולים לענות לפוליטיקאים ואישי ציבור. אני מונחה ע״י חוק השכל הישר, שעומד מעל כל הנחיה בירוקרטית", אמר ליברמן.

''עם כל הכבוד וההערכה שאני רוחש ליועץ המשפטי לממשלה, במקרה הזה אני דוחה על הסף את עמדתו. עדיף שהיה מגנה את גפן, שמבזה את ההיסטוריה היהודית ואת חיילי צה״ל. גלי צה"ל היא לפני הכל תחנה צבאית ולא תשמש במה להשתלחות של עוכר ישראל כזה או אחר בחיילינו", הדגיש שר הביטחון.