השר איוב קרא
השר איוב קראצילום: הלל מאיר/TPS

בחודש נובמבר האחרון הבטיח שר התקשורת לשלול את התמיכות הכספיות שמעביר משרד התקשורת לעמותת "הטלויזיה החברתית".

"ביקשתי מיו"ר מועצת הכבלים והלוויין (יפעת בן חי שגב) שלא יועבר כסף לטלוויזיה החברתית", אמר שר התקשורת לאתר 'מידה'. "פעלנו ברגע האחרון, לפני שההחלטה עברה וכבר לא היה ניתן להחזיר את הגלגל לאחור".

ההבטחה ניתנה בהמשך להבטחה דומה שנתן עוד בחודש אוקטובר 2016 מנכ"ל משרד התקשורת דאז, שלמה פילבר, אשר ציין כי הערוץ חותר תחת יסודות המדינה ונותן במה לדה לגיטימציה של חיילי צה"ל.

נזכיר כי מדובר בעמותה המפעילה פעילות מדיה מגוונת, במסגרתה ניתן ביטוי נרחב, אוהד ותומך לשלל ארגוני שמאל קיצוני, ובתוך כך לפעילויות הקשורות בסרבנות שירות בצה"ל על רקע "הכיבוש".

אולם למרות זאת, כך מתברר, כספי התמיכות לשנת 2017 הועברו לעמותה כסדרם, ללא כל פגיעה. ממסמך שחשף מנכ"ל "בצלמו", שמאי גליק, עולה שמדובר בסכום של 187,900 שקלים שהועברו לטלויזיה החברתית.

נציין כי במהלך 2017 נהנו 25 גופים מתמיכות לשידורים קהילתיים, בסך כולל של כמיליון וחצי שקלים. התמיכה לעמותת הטלויזיה החברתית היתה התמיכה השנייה בגובהה מבין התמיכות, וגובהה עומד כאמור על כ-12 אחוזים וחצי מתקציב התמיכות הכולל בסעיף זה.

עם זאת, יש לציין כי ההחלטות בנוגע לגופים שיקבלו תקציב לשידורים מקומיים בשנה הבאה, אשר הבקשות שלהם הוגשו לאחרונה, טרם התקבלו ועל כן עדין לא ברור האם העמותה תתוקצב גם בשנה הבאה.