דודו אלהרר
דודו אלהררצילום: מארק ניימן, לע"מ

השחקן, המוזיקאי והפיזמונאי דודו אלהרר מתייחס הבוקר (חמישי) בראיון לערוץ 7 לסערה שעוררו הדברים שאמר נגד הסופר עמוס עוז.

נזכיר כי במהלך פינה המשודרת ברדיו 103FM, אמר אלהרר למראיינים, "אני אשמח לשבת על גג בטרבלינקה ולראות את עמוס עוז מתפוגג בעשן".

אלהרר, כאמור, לא נסוג מהדברים שאמר וטוען כי אנשי שמאל שמשווים יהודים לנאצים צריכים לטעום בעצמם מה זה נאצים, "נשאלתי על דבר שכתבתי לפני שש שנים, הכל באותו נושא. כל האנשים האלה בשמאל, שמרגישים חופש מוחלט להשמיץ כל דבר תוך שימוש בסמלים נאציים, מוציאים אותי מדעתי. אז יום אחד החלטתי שאני עונה להם".

אלהרר מזכיר בהקשר זה את פרופ' ישעיהו ליבוביץ שכינה את חיילי צה"ל 'יודונאצים', את חברת הכנסת שולמית אלוני שטענה כי החרדים "יונקים מאותם יצרים אפלים שינקה הזוועה הנאצית הפשיסטית" ואת דבריו של האלוף שלמה גזית שאמר שהכיפות הסרוגות מזכירות לו את צלב הקרס על השרוולים של הנאצים.

לדבריו, "אחר כך פרופ' צימרמן אמר על ילדי חברון שהם נוער היטלר, לפני שש שנים היה איזה פעיל שמאל, משורר בשם מזרחי, שפרסם בפייסבוק תמונה של סגן אלוף בצה"ל עם צלב קרס על המצח שלו וזה הגיע בסוף לזה שעמוס עוז יושב בצוותא וקורא לנוער הגבעות ניאו נאצים".

"זה מוציא אותי מדעתי, הם לא מבינים איזה נזק הם עושים", טוען אלהרר ומסביר, "החלטתי שאני עונה להם. כל מי שמשתמש במונחים נאצים, בסמלים נאצים, ראוי לו לטעום קצת נאציזם על הבשר שלו כדי שיבין על מה מדובר, אי אפשר יותר.

"אם עמוס עוז מרשה לעצמו לקרוא לנוער הגבעות 'ניאו-נאצים' אז אולי הוא לא יודע מה זה נאצים. זה דבר נורא להגיד וזה מתפרסם בכל העולם והם לא יודעים בדיוק מה זה 'נוער הגבעות' או 'נוער העמקים'. הם שומעים סופר ישראלי ידוע שאומר על יהודים שהם נאצים, זה הרושם שמתקבל".

אלהרר, אגב, דווקא לא מתרגש מהדברים שאמר בהקשר זה הפזמונאי יהונתן גפן, "לא שמעתי את יהונתן גפן אומר משהו על הנאצים. הוא סתם טיפש. להשוות פרחחית אחת פרובוקטורית לחנה סנש? לאנה פרנק? זו סתם טיפשות".