מציב יעדים. דרעי
מציב יעדים. דרעיצילום: ערוץ 7

ש"ס מחממת מנועים: לקראת הבחירות לרשויות המקומיות מקיימת תנועת ש"ס הבוקר (חמישי) ועידה בהשתתפות רבניה ונציגיה בכנסת ובערים השונות.

הוועידה, כך טוענים מארגניה, תעמוד בסימן גיבוש החברים והיערכות לקראת מערכת הבחירות המקומיות, הצפויות בחודש מר-חשוון תשע"ט.

בתוך כך, יו"ר התנועה אריה דרעי כבר מציב יעדים לכיבוש. בעיתון הבית 'הדרך' מסמן דרעי את כיבוש ראשות הערים בית שמש, אלעד, רכסים ועמנואל כיעדים המשמעותיים.

"אנחנו לא נוותר על אף מקום שאנחנו יכולים להצליח בו, בכל מקום נפעל בצורה ריאלית, היכן שנוכל לקבל ראשות, נרוץ לראשות. והיכן שנוכל לקבל סגן נקבל סגן. כל מקום לגופו, נחשוב על הטוב ביותר למען כבוד שמיים ולמען טובת התנועה", נאמר בעיתון שפורסם הבוקר.

בפועל התמונה הפנים-חרדית מורכבת בהרבה. אמנם בבית שמש מחזיק ראש העיר המכהן משה אבוטבול בסיכוי טוב לקבל גם את הקדנציה הבאה, אולם הוא תלוי לגמרי בהחלטת 'דגל התורה' שעדיין לא החליטה האם להציב מועמד לראשות העיר.

כך גם בנוגע לראשות העיר אלעד. לדרעי תוכניות משלו להחזיר את ראשות העיר לשליטת תנועת ש"ס, אולם לפלגים האשכנזים בעיר תוכניות אחרות.

כיום מכהן בראשות העיר ישראל פרוש, איש 'שלומי אמונים' של אגודת ישראל. בעבר העיר נשלטה על ידי איש ש"ס אולם בבחירות האחרונות הצליח פרוש לגבור על עמיתו מש"ס והפך לראש העיר לאחר שסגר על הסכם עם 'דגל התורה' לפיו בבחירות הבאות התנועות החסידיות יתמכו במועמד 'דגל התורה'.

עדיין לא ברור האם 'דגל' תציב מועמד מטעמה, אולם מה שברור הוא שבמידה ודרעי יבקש לחזור לזירה, הוא ייתקל בקרב עיקש על העיר.