היום קונים באינטרנט
היום קונים באינטרנטצילום: ISTOCK

הוצאות מחיה וקניות שוטפות מורכבות בעיקר מאוכל ומוצרי צריכה. תחת הקטגוריה הזו של הוצאות משק הבית יש לבחון בנפרד קניות בסופר, במכולת ובשוק לעומת הוצאות על אוכל בלימודים ובעבודה. כמו כן, הוצאות על מזון צריכות להיבחן בנפרד מהוצאות על חומרי ניקוי, טואלטיקה ומוצרי היגיינה.

הטיפ הבסיסי עבור מי שרוצה לחסוך בהוצאות המחיה החודשית הוא לתת עדיפות לאוכל ביתי. במילים אחרות, משתלם יותר להגדיל את סל ההוצאות החודשי על קניות בסופר, במכולת ובשוק מאשר לנסות לצמצם אותו אך בתמורה לשלם כל יום עשרות עד מאות שקלים על אוכל במסעדות. גם אם מתאפשר לכם לשלם פחות על אוכל בחוץ בגלל שאתם סטודנטים או עובדים במקום מסודר, עדיין סביר להניח שהאוכל הביתי יהיה זול, בריא ומזין יותר.

עוברים לאינטרנט ומשלמים פחות

מכאן שהשאלה היחידה היא כיצד חוסכים על קניות המזון לבית. קודם כל, צריך לזכור שלא לא חייבים להגביל את מקורות הצריכה לסופר, למכולת ולשוק בלבד. דווקא קניות באינטרנט מטות את הכף לטובת הצרכן ועשויות להביא לחיסכון של עשרות אחוזים בחודש.

לפי מחקר על הרגלי הצרכנות המקוונת של ישראלים שבוצע על ידי חברת EBAY בשנת 2016, 95% מהישראלים מבצעים לפחות רכישה אחת באינטרנט מדי שנה. הישראלי הממוצע אף מבצע 3 רכישות חודשיות וכ-36 רכישות שנתיות, לעומת 30 רכישות שנתיות ב-2014.

בתוך כך, 65% מהישראלים מעידים שהקניות באינטרנט הן כלי להתמודדות עם יוקר המחיה והיתרונות המשמעותיים עבורם הם קלות השוואת המחירים, הנוחות והמגוון. כבר היום מתמקדים 26% מהישראלים שעושים קניות באינטרנט במוצרי מזון, טואלטיקה וניקיון והנתון הזה ככל הנראה ימשיך לעלות בעתיד הקרוב.

מה יש בסל הקניות שלכם?

בשביל לחסוך בקניית המזון לבית תצטרכו לקבוע סדר עדיפויות ברור. כדאי שתדעו מה לקנות, על מה לוותר ואיזה דברים לרכז ברכישה חודשית בלבד. עם הזמן תלמדו כיצד לפזר את הקניות ולרכוש רק חלק מהדברים חלק מהזמן. כך למשל תוכלו להשתמש באינטרנט בשביל להזמין מזון קפוא, מוצרי טואלטיקה ומוצרי ניקיון אחת לשבוע או לחודש, בעוד את הפירות, הירקות ומוצרי החלב תקנו במכולת שליד הבית.

באופן עקרוני, השאיפה שלכם צריכה להיות העברת כמה שיותר פריטים לרכישה שבועית מרוכזת. כך תדעו כמה כסף אתם מוצאים מדי חודש על קניות ואיפה יש מקום להדק את החגורה. במקביל, נהלו את התקציב כך שאתם מתייחסים להכנסות והוצאות של כל משק הבית, ולא רק להכנסות ולהוצאות שלכם בלבד. היעזרו בדוחות מהבנק, חברות כרטיסי האשראי וחברות הביטוח והשתמשו ברשימת קניות שמורה באתרים המועדפים עליכם כדי לא לחרוג.