בית חדש לפרשי המשטרה בתלמי מנשה

יחידת פרשי המשטרה של משטרת מחוז ת"א חנכה היום (חמישי) משכן חדש בעבורה, ביישוב תלמי מנשה.

מדובר במתקן מתקדם, המאפשר לסוסים ולפרשים סביבת שהיה נוחה וראויה.

יחידת פרשי המשטרה הינה יחידה בעלת מאפיינים ייחודיים ומהווה לעיתים קרובות גורם שובר שיוויון באירועים בהם פעילותם נדרשת. יחידת הפרשים מאומנת לפעול בתוך המון ולהתמודד עם אירועי הפרות סדר והתפרעויות.

כמו כן פועלת יחידת הפרשים באזורים בהם קיים קושי של עבירות וניידות של כלי רכב ובכלל זה חוף הים, אזורים מסולעים או חורש. פעמים רבות שוטרי היחידה נוטלים חלק בפעילות מצילת חיים הקשורה בחיפוש אחר נעדרים.

במהלך הטקס, אמר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ״המקום מסמל ומלמד על העלאת סטנדרטים נדרשים ומתבקשים בפעילות המשטרה. הסוסים הם חלק בלתי נפרד מפעילות המשטרה ואנו מחויבים לתנאים הולמים ומקצועיים עבורם ועבור הרוכבים. לעיתים, הסוסים יוצאים לפעילות מבצעית במהלכה הם נפצעים ונחבלים וכעת יש להם תנאים משופרים לטיפול ומנוחה״.

מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, אמר כי ״יחידות הפרשים של משטרת ישראל פועלות למניעת עבירות אלימות על ידי סיורים יזומים באזורים הומי אדם. שוטרי היחידה מייצרים תחושת ביטחון לאזרחים, נותנים מענה להפרות סדר, הצלת חיי אדם ואיתור נעדרים, זאת לצד נוכחות והרתעה במרכזי ערים ותגובה לאירועי טרור כשצריך. יחידות הפרשים מהוות כוח שובר שוויון וממלאות ייעודן באופן מרשים ומעורר הערכה רבה.

''פרשי היחידה וסוסיהם מממשים את שליחותם, בין היתר, באיתור פעוטה בת 3 אשר אבדה במרחב יפתח והוחזרה למשפחתה, במרדף אחר חשוד שדקר חייל ונתפס, באיתור נערה שאיימה בהתאבדות במרחב ירקון ועוד״, פירט אלשיך.

בסיום דבריו פנה המפכ״ל לשוטרי יחידת הפרשים ואמר ״המשיכו לרכב בדרככם המיוחדת, הן המקצועית והן הערכית והמשיכו להיות מקור גאווה למחוז ת״א ולמשטרת ישראל כולה״.

מפקד מחוז ת"א, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, אמר ״יום חג הוא ליחידת הפרשים ולמחוז ת״א. לאחר שנים של חיפושים, בהתערבות וסיוע של השר והמפכ״ל שפעלו יחד והעניקו את המשאבים והתקציבים, יצאנו לדרך.

אני גאה לחנוך את מקום משכנה החדש של היחידה, באחד מהמקומות היפים בארץ לאימון ותנאים לסוסים. יחידת הפרשים מהווה חוד החנית בפעילותה אל מול הפשיעה, אירועי הסדר הציבורי, אירועי חרום במחוז וסיוע למחוזות שכנים''.

ניצב אדרי הוסיף כי ''מקום משכנה החדש של היחידה מאפשר סביבת עבודה מעולה לפרשים ולסוסים, שיפור ברמת הכשרתם של הסוסים החדשים ושדרוג פעילותה של היחידה. תודה מיוחדת למר שאול אברובוך, שאהבתו לסוסים אפשרה לנו לאחסן את היחידה במקום מיוחד זה״.