דרישה: לשדרג מערך הרכבות לבית שמש

"התפתחותה המואצת של בית שמש כאחת מעיר העתיד של ישראל מחייבת הערכות והתאמה של משרדי הממשלה", כתב ראש העיר לשר התחבורה

חיים לב , ט' בשבט תשע"ח

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול
ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול
צילום: יוני קמפינסקי

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול פנה לשר התחבורה ישראל כץ, בבקשה להשלים את מהפכת שדרוג התחבורה בבית שמש שכללה את סלילת כביש 38 החדש בהשקעה תקציבית גדולה של כמיליארד שקל וכן שורת פרויקטים תחבורתיים גדולים בעיר.

העיר בית שמש, הנמצאת כיום בתנופת בנייה מתמשכת, מהווה בסיס משמעותי לפתרון מצוקת הדיור בישראל. מגמה זו צפויה אף להימשך ולהתחזק, כאשר אוכלוסיית העיר צפויה להכפיל עצמה בתוך כעשור ולעמוד על כ-250,000 נפש. בהמשך על-פי תכניות הממשלה היא תגדל לחצי מיליון נפש.

"בהתאם לכך יש לתת את הדעת על שיפור המענה התחבורתי לעיר בית שמש ולסביבתה, במסגרת התכנית הרב-שנתית להשקעה בתחבורה הציבורית בישראל, במתן מענה לדרישות החיוניות עבור העיר, כמפורט להלן", כותב ראש העיר.

"קו הרכבת ירושלים (מלחה) – תל אביב: הקו היחיד של בית שמש סובל כבר כיום מנחיתות מובנית, הן בשל תוואי המסילה והן בשל בעיות תשתית. נחיתות זו עלולה להחריף עם תחילת פעילותו של הקו המהיר. לפיכך, ועל-מנת למזער את הפגיעה בתושבי העיר ובמבקריה, שאינם צפויים ליהנות מיתרונות הקו המהיר, וכן בכלכלת האזור כולו, נדרש ריכוז מאמץ בטיפול בסוגיה''.

אבוטבול מפרט: "יש לפעל להכפלת קטע מסילתי בסמוך לבית שמש לכיוון תל אביב, באופן שימנע את הצורך בהמתנת הרכבות היוצאות מהעיר לכיוון תל אביב, בשל מפגש רכבות הגורם להארכת זמן הנסיעה''.

כך גם שיפור הנגישות לנתב"ג. "סנכרון לו"ז הרכבות המגיעות מבית שמש עם רכבת ההמשך מלוד לנתב"ג, יספק מענה הן לתושבי רמלה, לוד ודרום ירושלים, והן לתושבי בית שמש, אשר רבים מתושביה בעלי זיקה מהותית לחו"ל, המתבטאת בגידול מספר היוצאים לחו"ל וכן בפניות התושבים לעירייה בנושא. זאת, לצד הדרישה להארכת קו הרכבת הקלה מבי"ח הדסה עין כרם לבית שמש.

"היענות לקריאה זו, המשקפת את צרכיהם התחבורתיים של תושבי בית שמש והאזור, תסייע בשימור מעמדה של העיר ובמיצובה כעיר אטרקטיבית עבור תושביה ועבור עשרות אלפי התושבים המצטרפים אליה בשכונות החדשות הנבנות ברמת בית שמש, וכעוגן תיירותי וכלכלי אזורי", אמר אבוטבול.