אסון בנחל זוויתן

דקל שגב, בן 40 מקריית מלאכי ואב לחמישה, נהרג הלילה (שישי) מהיפותרמיה לאחר שחולץ מנחל זוויתן שברמת הגולן.

המחלצים הצליחו להגיע אל שגיב לאחר כתשע שעות, וכוחות רפואה מיחידת חילוץ 669 של חיל האוויר העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים פוריה בטבריה באמצעות מסוק, שם נקבע מותו.

הלווייתו תיערך בשעה 12:00 בבית העלמין בקריית מלאכי.

מוקדם יותר חולץ על ידי מתנדבי יחידת חילוץ גולן מטייל נוסף שלא נפגע. החיפושים נערכו תחת גשם שוטף, כאשר אנשי היחידה בוססו בבוץ ובבריכות הנחל בניסיון להגיע אל המטייל.

יוסי פרידמן, מנהל אגף הבטיחות ברשות הטבע והגנים, אמר כי "פעולות החילוץ המורכבות בנחל זוויתן נדרשו בגלל חוסר אחריות מצד שני המטיילים שבחרו להתעלם מהנחיות הבטיחות והוראות האתר שאוסרות גלישת סנפלינג בתקופה זו של השנה. הכניסה לנקיק השחור אסורה לחלוטין ומסוכנת מ-1 בנובמבר ועד חודש מאי, ומותרת מחדש רק לאחר ירידת מפלס המים, עוצמת הזרימה ועליית הטמפרטורה. גם בתקופת הקיץ, גלישת הסנפלינג שנחשבת לאתגרית, מתאפשרת רק לקבוצות מאורגנות ומודרכות בתיאום ורישום מראש".

פרידמן הוסיף: "במעשיהם המטיילים סיכנו לא רק את עצמם אלא גם את כוחות החילוץ, בהם פקחי רשות הטבע והגנים, שנדרשו לפעול במזג אוויר סוער וגשום במיוחד ובתנאים מורכבים. אנו קוראים לציבור המטיילים לגלות אחריות ולהקפיד על כללי הבטיחות בטיולים בתקופת החורף, בהם: לא להיכנס ולחצות אפיקי נחלים זורמים, לא לעמוד על גדות הנחל בזמן שיטפון, לא לטייל באתרים שבהם יש סכנת החלקה, לא לקחת סיכונים מיותרים ולהקפיד על כל הנחיות הבטיחות שמצילות חיים".