ישלם הוצאות. סרנה
ישלם הוצאות. סרנהצילום: פלאש 90

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, אביגיל כהן, דחתה היום (ראשון) את ערעורו של העיתונאי יגאל סרנה על פסק הדין שניתן נגדו במשפט תביעת הדיבה מול ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו.

בפתח פסק הדין ציטטה השופטת את הפסוק "לא תעשו עול במשפט לא תישא פני דל ולא תהדר פני גדול בצדק תישפט עמיתך", וציינה כי "מקורה של האזהרה, שלא להטות דין לטובת בעל הדין ה'דל' הוא בכך שהנטיה הטבעית היא לרחם דווקא על העני או החלש, תוך יציאה מנקודת מוצא ולפיה אי היעתרות לדרישת ה'גדול' לא תשפיע על עליו באופן משמעותי, בעוד חיוב בעל הדין 'החלש' לשלם כספים לבעל הדין 'החזק' עלול למוטטו".

לדברי השופטת, משורה של ציווים בתורה עולה כי "יש להקפיד על שוויון במשפט, למרות קיומם של פערי כוחות בין בעלי הדין, אלא אם כן קיימת הוראת דין ספציפית שנועדה לבדל בין בעלי הדין".

השופטת הוסיפה כי מקריאת הודעת הערעור עולה כי סרנה סבור "שיש לנקוט בעניינו בדרך שונה מזו הסלולה והמותווית בדין בכל הנוגע לפרסום לשון הרע. לאורך כל הדרך מוצג המערער (סרנה - ש"פ) כדוד מול גולית, אשר נקלע שלא בטובתו להליך מול תובעים עתירי משאבים".

בהמשך פסק הדין דחתה השופטת את כל טענותיו של סרנה נגד פסיקת בית משפט השלום, אחת אחרי השניה, ובסיום הדברים הוסיפה, "במקרה שלפנינו, הגם שנמצאה כוונה לפגוע, נפסק פיצוי בסכום אשר ניתן לפסקו גם ללא כוונה לפגוע... פסיקת פיצוי סטטוטורי איננה נעשית על בסיס חישוב אריתמטי מעצם טיבה וטבעה. הסכום אשר נפסק אינו חורג מהסביר בהתחשב במכלול הנסיבות, ואין מקום שערכאת ערעור תתערב בגובה הפיצוי שנפסק. כך גם באשר לשיעור ההוצאות שנפסקו". בסיום הדברים חייבה השופטת את סרנה בתשלום הוצאות הערעור בסף 20 אלף שקלים לראש הממשלה נתניהו ורעייתו.