תיעוד: רמת"ק שומרון שבר מצלמת מתיישב

תלונה הוגשה לפניות הציבור של מתאם פעולות צה"ל בשטחים (מתפ"ש) כנגד ראש מנהלת התיאום והקישור (רמת"ק) בשכם לאחר שהתנהג באלימות כלפי תושבים במאחז 'מגיני ארץ' הסמוכה להר ברכה שבשומרון.

בסרטון שתועד במקום נראה ראש המת"ק מגיע לסיור במאחז, ובמהלכו נכנס למבנה המגורים במקום ומבקש מפקוד שלו לצלם את הנערים במקום.

לאחר מכן דרשו הנערים המתגוררים במקום להציג מראש המת"ק תעודת שוטר וביקשו לדעת את פרטיו. הרמת"ק מצידו הגיב בזלזול ואמר "למה מי אתה בכלל?" הכה ושבר את מצלמתו של התושב, בה תיעד את האירוע.

במכתב התלונה מלין עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו ואומר כי הסרטון המתעד את האירוע מתאר "אלימות רחובית פשוטה מצד המת"ק, הא ותו לא" כלשונו. יאדו מוסיף ואומר כי "היה ראוי כי המנהל לא יגבה אלימות זאת אלא יבקר את פקודו הבכיר שפעל באלימות זולה".

יאדו דורש שישולם פיצוי לתושב המותקף בסך של 15,000 ש"ח כל זאת מכספו האישי של הרמת"ק ולא מכספי המנהל בגלל שעבירה זו "היא עבירה אישית של הרמת"ק ואין הצדקה לכסות את הנזק מכספי ציבור" כהגדרתו.

עו"ד יאדו מסר "הסרטון מדבר בעד עצמו. בפינוי שנעשה לא מזמן בחוות גלעד היינו עדים לאלימות מצד המנהל בה נוכח גם ראש המת"ק והנה באירוע הנוכחי האלימות נעשתה לעיני המצלמה. אנחנו נפנה לרשויות שיטפלו בהתנהגות החוזרת ונשנית הזו בחומרא".

מיחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר בתגובה: ''אנו רואים בחומרה רבה תקיפת קצין בצה"ל. במהלך סיור שקיים הרמת"ק במקום, שחררו הנערים כלבי שמירה לעברו וניסו לעורר פרובוקציה בכך שדחפו לפניו של הקצין מצלמה בצורה תוקפנית. הקצין הסית את המצלמה מפניו, וזו נפלה מידיו של הנער. הקצין הגן על עצמו ובשונה מהנוכחים במקום, לא נקט באלימות נגדם''.