המערב הפרוע
המערב הפרועצילום: דובר צה"ל

החטיבה המרחבית "אפרים" ערכה מבצע מיוחד לאכיפת בטיחות בכבישים, בשיתוף המשטרה, שנועד לשמור על ביטחון התושבים הנוסעים בכבישי יהודה ושומרון.

המבצע התקיים על רקע התאונה הקשה שאירעה בשבוע שעבר ליד שבי שומרון, והוא התבצע על-ידי ניידות תנועה גלויות וסמויות לאורך הצירים, ופריסת חסמי בידוק בכניסות לכפרים. כוחות צה"ל אבטחו את השוטרים בפעילות האכיפה.

במבצע לקחו חלק שבע ניידות משטרה, 18 חיילים, ו-10 שוטרים. סגן מפקד החטיבה המרחבית אפרים, סא"ל ארז בן שאנן, סיפר "הכוחות היו ערוכים עם אור ראשון, ופעלו במקצועיות ובנחישות רבה".

במהלך המבצע נרשמו 247 דוחות, 58 מתוכם היו על אי חגירת חגורת בטיחות, 40 דוחות על עקיפות אסורות, 21 דוחות על שימוש בטלפון בזמן נסיעה, שישה דוחות על מהירות ועוד עשרות דוחות נוספים על ליקויי בטיחות ברכבים.

סמח"ט אפרים הוסיף כי ''תרבות הנהיגה והמודעות לסכנות בכבישים בגזרתנו היא לא טובה. ביום יום שלנו מתרחשות עבירות תנועה חמורות עם פוטנציאל סיכון חיי אדם עצום. לצערי לעיתים קרובות מדי הפוטנציאל הזה הופך לתאונות של ממש עם אובדן חיים ופציעות שבהן גם אנחנו כחטיבה מגיעים ומטפלים בפצועים.

"מטרת המבצע הינה להשפיע על המתרחש בשטח, לנסות לצמצם את כמות העבירות וכפועל יוצא מכך גם את התאונות. המבצע בוצע בשיתוף פעולה מלא עם משטרת אריאל שתרמה תרומה רבה להצלחתו. אנחנו נמשיך ונפעל על מנת לצמצם כמה שיותר את התופעה הזו ולשמור על ביטחון התושבים".