ד"ר צבי פיגנברג
ד"ר צבי פיגנברגצילום: מד"א

ד"ר צבי פיגנברג, לשעבר מנהל אגף הרפואה במד"א, נפטר בגיל 74, לאחר מאבק במחלה קשה. פיגנברג נטמן היום (א') בצהרים בבית העלמין ירקון.

ד"ר פיגנברג היה מיוזמי חוק הדפיברילטורים ופעל רבות לקידום וחיזוק מעמדו המקצועי של הפאראמדיק במערכת הבריאות הישראלית. פועלו הרב בתחום רפואת החירום הטרום אשפוזית ייזכר לשנים רבות.

בשנת 2011, לקראת פרישתו, ניהל ד"ר פיגנברג את ביה"ס לפאראמדיקים של מד"א שהיה ממקימיו בשנת 2005. ד"ר צבי פיגנברג קיבל תעודת פאראמדיק של כבוד ממנכ"ל מד"א אלי בין וממנהל אגף הרפואה שהחליף אותו, ד"ר רפי סטרוגו.

בשנת 2012 פרש ד"ר פיגנברג לגמלאות, אך גם לאחר פרישתו המשיך לשמש כרופא בכיר במוקד הרפואי של מד"א וסייע רבות לחובשים ולפאראמדיקים להציל חיים באמבולנסים ובניידות לטיפול נמרץ.

ורדה פיגנברג, אשתו של ד"ר צבי ז"ל, סיפרה שמד"א היה בשבילו כל עולמו: "היה לו מקום מיוחד למד"א, הוא השקיע בארגון המון ובשמחה. את כל מה שיכל ביום ובלילה וגם בימים הקשים. אחד הדברים הזכורים לנו היטב בבית, זו תחרות הצ'אמפיונשיפ (תחרות בינלאומית לצוותי חירום מהעולם) שאותה יזם והוציא לפועל ואני זוכרת שבמד"א זה היה חידוש. גם לאחר שפרש הייתה לו פינה גדולה חמה ומיוחדת בלב שנשארה בליבו עד הסוף, ממש עד ימיו האחרונים".

נתן קודינסקי, לשעבר מנהל מחלקת ההדרכה במד"א וחברו של ד"ר פיגנברג שעבד לצידו במשך שנים, סיפר "זכור לי איך הכרתי אותך ד"ר פיגנברג בפעם הראשונה, זה היה כשהייתי משתלם בחדר הטראומה בבית החולים בילינסון, הגיע חייל לאחר תאונת דרכים, פצוע קשה מאוד, עמדתי מהצד וצפיתי בתפקודך כראש הצוות, אמרתי לעצמי 'רופא כזה אנחנו צריכים במד"א', לאחר הטיפול ניגשתי ושאלתי אותך באם אפשר להמליץ עליך בפני מנכ"ל מד"א שחיפש באותה תקופה מועמד לתפקיד מנהל אגף הרפואה וענית לי 'בשמחה', השאר כבר היסטוריה.

''היית אדם מיוחד, מקצוען ואהוב על כולם, רב פעלים בתחום עבודתך, אנושיותך, נועם הליכותיך, צניעותך ובעיקר תרומתך הייחודית לפיתוח רפואת החירום במד"א ובישראל. אני אזכור אותך כפי שהיית, אדם טוב לב, אנושי, נעים הליכות, צנוע ובעיקר מקצוען", ספד.

במהלך ההלוויה ספד נשיא מד"א, אבי זהר, ואמר כי "בתקופות הפיגועים, בשעות הקשות ביותר ובימים של חירום ד"ר צבי הוביל את אנשי הרפואה במד"א בשלווה, בקור רוח, במקצועיות ואין ספק שזה נתן לצוותים את הביטחון להגיע לכל נפגע גם במקומות רחוקים ובטרם היו במד"א רכבים ממוגנים, כל זה במטרה להציל חיים. השלווה והרוגע שלו בהחלט הקרינו על הסביבה. אנחנו נפרדים ממך איש יקר, צעיר מדי מבחינתי, השארת מורשת ראויה במד"א. יהי זכרך ברוך".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר בהלוויה "צבי היקר, משפחה יקרה, אנחנו עומדים כאן עכשיו מיד לאחר שהסתיימה ישיבת המטה של מגן דוד אדום במהלכה הזכרנו את פועלך רב השנים, את התהליכים המקצועיים שהטמעת, אבל בעיקר את שלוות הנפש ואת החברות שלך, את הנאמנות והלויאליות שלך למגן דוד אדום.

''היו לי שעות רבות של שיחות עומק איתך והזכרתי בישיבת המטה שאחד הדברים החשובים שלמדתי ממך - מה היא מקצועיות, דבר שלעולם לא הסכמת להתפשר עליו, אתה הולך היום בדרכך האחרונה כשאנחנו מלווים אותך כאן אנשי מטה מגן דוד אדום יחד עם המשפחה היקרה שלך. דורות רבים של פאראמדיקים, חובשים ונהגי אמבולנס שאותם ליוות בתקופה בה היית מנהל אגף רפואה במד"א יזכרו אותך תמיד. יהי זכרך ברוך", הוסיף בין.