נתניהו ממריא למוסקבה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהמריא הבוקר (שני) לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, סיפר לפני המראתו מנתב"ג כי ידון עם פוטין "על הניסיון של איראן להפוך את לבנון לאתר טילים אחד גדול, אתר לייצור טילים מדויקים נגד מדינת ישראל, דבר שאיננו מוכנים לסבול".

"אנחנו נפגשים מעת לעת כדי להבטיח את התיאום הצבאי בין צה"ל לכוחות צבא רוסיה בסוריה, ועד היום זה הצליח וחשוב שזה ימשיך להצליח", אמר ראש הממשלה.

''אני אדון עם הנשיא פוטין על הניסיונות הבלתי פוסקים של איראן להתבסס צבאית בסוריה, דבר שאנחנו מתנגדים לו בתוקף וגם פועלים נגדו. בנוסף אנחנו גם נדון על הניסיון של איראן להפוך את לבנון לאתר טילים אחד גדול, אתר לייצור טילים מדויקים נגד מדינת ישראל, דבר שאיננו מוכנים לסבול", הדגיש נתניהו.

אל טיסתו של ראש הממשלה לרוסיה הצטרפו גם ראש אמ"ן האלוף הרצי הלוי, השר זאב אלקין, ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת והמזכיר הצבאי של נתניהו, תת-אלוף אליעזר טולדנו.

אתמול פרסם דובר צה''ל תא"ל רונן מנליס מאמר חריג באתרי אופוזיציה בלבנון, שבו קרא לאזרחי לבנון להתעורר נוכח ההשתלטות האיראנית על מדינתם.

"לבנון הופכת במעשה ובמחדל של הרשויות הלבנוניות ושל העלמת עין מצד חברות רבות בקהילה הבינלאומית למפעל טילים אחד גדול", הזהיר מנליס. "זו כבר לא העברה של נשק, כסף או ייעוץ. דה-פקטו איראן פתחה סניף חדש, 'סניף לבנון – איראן זה כאן'. צה"ל ערוך ומוכן לכל התרחישים, ואף מתכנן לשפר עוד יותר את מוכנותו במהלך השנה.

''כפי שהוכחנו בשנים האחרונות, ומי שצריך לדעת על כך יודע, הקווים האדומים הביטחוניים שלנו ברורים, ואנו מוכיחים זאת מדי שבוע. הבחירה בידיכם, אזרחי לבנון", הדגיש דובר צה"ל.