ועדת הפנים של הכנסת דנה הבוקר (שני) בנושא גירוש המסתננים מישראל לרואנדה.

במהלך הדיון השתוללה ח"כ תמר זנברג (מרצ) והוצאה מהאולם. היא זעמה על הרחקה והטיחה בח"כים מימין "נעים לשמוע רק את אורן חזן, אני הפרעתי ללא הפסקה? אתם חברים של נאצים".

בדיון השתתף שר הפנים אריה דרעי שאחראי על יישומה של התוכנית לגירוש המסתננים הלא חוקיים. דרעי הבהיר "אנחנו עושים הפרדה מוחלטת לבין מסתננים לבין מחפשי עבודה. אנחנו מאתרים קבוצה שבאה מאזור מלחמה, למרות שאפשר להחזיר אותם למדינה שלישית, אבל היות שהם באו ממלחמה אנחנו מתייחסים אליהם כפליטים. הצעירים שהם לא הורים לילדים ורובם לא הגישו בקשות למקלט בכלל - התחלנו להוציא למדינת שלישית, הכל בהסכמתה".

במהלך הדיון הסוער הוציא יו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש (הליכוד), את ח"כ סתיו שפיר, מרב מיכאלי ותמר זנדברג מהאולם. ח"כ אורן חזן כינה את זנדברג "בוגדת" ו"פושטקית''. ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) הטיח בנזדברג שהיא מבצעת "זילות של השואה".

מהומה בוועדת הפנים: "פושטקית, בוגדת"

''הגיע הזמן לנפץ את השקרים הבוטים", אמר קיש לחברי הכנסת ולפעילי השמאל שנכחו בדיון. ''אני מגנה את תופעת זילות השואה. נשאיר את הפליטים ונחזיר את מהגרי העבודה. המוסר היהודי הוא לגרש את המסתננים".

ח"כ מיכל רוזין זעמה והטיחה בדרעי "גירוש בכוח יהווה כתם על דפי ההיסטוריה של מדינת ישראל". ח"כ דב חנין הציע ''בואו נסתכל על בני האדם, הם לא סכנה לדמוגרפיה".