פשרה בתובענה הייצוגית נגד רשת החינוך של ש"ס

רשת החינוך "מעין החינוך התורני" של ש"ס תשיב לעובדי הרשת את דמי המנוי לעיתון "יום ליום" שגבתה מהם ב-7 השנים האחרונות.

כך הוחלט הבוקר (שני) בדיון בבית הדין לעבודה בתל אביב במסגרת הסכם פשרה בין אבישי אבישי גרינצייג שהגיש תובענה ייצוגית בשם אלפי העובדים בעבר ובהווה לבין הרשת של ש"ס.

במסגרת ההסכם התחייבה הרשת להשיב את דמי המנוי לכל עובד שיבקש את כספו חזרה בתוך 90 יום. במשך שנים רבות הרשת חייבה את העובדים להיות מנויים לעיתון המפלגתי וניכתה ממשכורתם את דמי המנוי על סך 40 ₪ ויותר מדי חודש בחודשו.

בעקבות הגשת התביעה הייצוגית, הצהירה הרשת כי נוהל זה ייפסק. התובע הייצוגי יקבל גמול על סך שבעים אלף ש''ח, ובאי כוחו עו"ד קובי רפאלי ועו"ד שירלי רייף ממשרד עו"ד גלוזמן ושות' יקבלו 150,000 ש''ח שכר טרחה. ההודעה על הזכות לקבל פיצוי תפורסם בעיתון המפלגתי החדש של ש"ס "הדרך".

גרינצייג אמר "אני שמח שבסוף הדרך זכיתי לסייע להיות הפה של אלפי עובדים שכספם נגזל מהם שלא כדין. ההישג מבחינתי הוא כפול: הניכוי הלא חוקי יבוטל ומעתה המנויים לעיתון החדש 'הדרך' יהיה וולנטרי מול העיתון ללא תיווך הרשת. נוסף על כך, כל עובד שידרוש חזרה את כספו, יוכל לעשות זאת. מדובר בהטבה של אלפי ₪ לכל עובד.

''מעבר לעוול האישי לעובדים, היה פה קשר חמור וחד משמעי של הון-עיתון-שלטון. משרד החינוך העביר את כספי המיסים לטובת משכורות של רשת חינוכית, ובמשך שנים מיליונים רבים הגיעו לידי עיתון פרטי של מפלגה במקום ליעדם המקורי", הוסיף.

מנכ''ל רשת החינוך "מעין החינוך התורני", חיים ביטון, מסר בתגובה ''אין עדיין פסיקה. יש מתווה פשרה שמתהווה. לכשיאושר אגיב''.