אבי גבאי
אבי גבאיצילום: איתן אלחדז/TPS

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, איחל לראש הממשלה נתניהו הצלחה בביקורו המדיני ברוסיה, והגיב בחריפות לחקיקה הפולנית המתכחשת למעורבות העם הפולני בהשמדת היהודים בשואה.

''ראשית, אני מאחל לראש הממשלה ביקור מוצלח ברוסיה", אמר גבאי בפתח ישיבת הסיעה של המחנה הציוני. ''בשבוע שעבר שמענו את סגן הנשיא האמריקאי נחוש מאד בכל הנוגע לגרעין האיראני אבל הרבה פחות בנוגע לסוריה ולטילים המדוייקים. לכן יש חשיבות גדולה בהמשך התיאום עם הרוסים בכל הנוגע לסוריה''.

לדברי גבאי, הניסיון של הפרלמנט הפולני לשנות את העבר לא יצלח. ''בינתיים הוא משיג אפילו תוצאה הפוכה. בפולין הייתה אנטישמיות קשה ואלימה לפני ובמהלך המלחמה. וגרוע מכל, גם כלפי בני עמנו ששרדו את הזוועות וחזרו לבתיהם.

''שום חוק לא ישנה את פוגרום קיילצה ב-4 ביולי 1946 שבו נרצחו רבע מיהודי העיירה ששרדו את השואה. הניסיון הזה הוא חלק משלב חדש במדיניות הפוסט אמת של מפלגות ימין שהולכות ועולות ברחבי אירופה.

''אחרי שהתרגלנו לפייק ניוז הם עברו לשכתב את ההיסטוריה, כך בחקיקה הזו וכך בהצעת ההחלטה שהביאה רואנדה לאו"ם בשבוע שעבר. למדינת ישראל אינטרסים חשובים בכל הנוגע למדיניות חוץ אבל אסור שאינטרסים אלה יעמדו לפני האמת וחשוב שנתנגד למפלגות ימין קיצוני שפועלות בשיטות תעמולה של שנאת זרים, הפחדה, התבדלות, חיפוש אחר אויבים פנימיים, סימון בוגדים ושימוש בדמוקרטיה על מנת לחסל אותה''.

גבאי הדגיש, ''אסור לנו גם ללמוד ולחקות שיטות של מפלגות מעין אלה. זה בניגוד מוחלט לחזון הציונות ולמגילת העצמאות שלנו''.

בנוגע לאפשרות שראש הממשלה נתניהו ייחקר בפרשת הצוללות אמר יו"ר המחנה הציוני ''יש תרבות ממשלתית מושחתת במדינת ישראל ובין אם נתניהו ייחקר באזהרה או לא פרשיית הצוללות היא אחת החמורות שהיו כאן.

''כשהאנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה פועלים בניגוד עניינים מוחלט בין האינטרסים של המדינה לבין הלקוחות שלהם זו שחיתות.

''ראש ממשלה שייחקר באזהרה בפרשיית שוחד בנושאי בטחון יהיה חייב להכריז על נבצרות עד לתום החקירה ולא יוכל להמשיך ולקבל החלטות בנושאי בטחון המדינה", הוסיף גבאי.