עמיר בניון, מירי מסיקה ודוד ד'אור ביצעו הלילה (שלישי) באו"ם את השיר "האחרון שנשאר" שכתב משה קלוגהפט והלחין עמיר בניון, לאחר שהוזמנו על ידי השגריר ישראל באו"ם דני דנון.

האמנים והיוצר נפגשו עם דנון לקראת הופעתם בבניין האומות המאוחדות בניו יורק. השלושה שרו באנגלית, עברית וערבית מול עשרות שגרירים מרחבי העולם שהגיעו לטקס יום השואה הבינלאומי.

בווידאו-קליפ מיוחד שיצא לקראת ההופעה באו"ם משתתפים ניצולי שואה מהמרכז הישראלי לתמיכה נפשית וחברתית בניצולי השואה - "עמך". הניצולים הצטלמו כפי שהם נראים כיום לצד תמונתם מתקופת ילדותם בשואה.

השגריר דנון אמר באירוע כי "דווקא באו"ם ודווקא עכשיו חשוב מתמיד לזכור את הנספים ולהנציח את האמת. בימים בהם האנטישמיות גוברת, וניצולים רבים הולכים ונפרדים מאתנו חובתנו להבטיח שההיסטוריה לא תשוחזר וכי 'לעולם לא עוד'".

יוזם הפרוייקט וכותב השיר, משה קלוגהפט, אמר כי "השיר הזה נכתב לאחר ביקור במחנה ההשמדה אושוויץ, שנמצא על אדמת פולין. בפולין, כנראה צריך להזכיר, נרצחו 3.5 מיליון יהודים. שום חוק לא יוכל לשנות את ההיסטוריה, אבל השיר אולי יוכל להזכיר אותה שוב למי שצריך תזכורת".

עמיר בניון, שהלחין את השיר, אמר כי "עוד מעט הניצולים כבר לא יוכלו לדבר, ותפקידנו, כדורות הבאים, להיות הפה שלהם ולהביא את צוואתם. אנחנו אלה שנצטרך גם להיאבק במכחישי השואה באשר הם, והשיר הזה, בשלוש שפות, יהיה אחד הכלים לכך. אני מתרגש שזכיתי ליטול חלק בפרויקט חשוב כזה".

נשיאת ארגון "מצעד החיים", פיליס היידמן, אמרה "אל לנו לראות את השואה כאירוע היסטורי, מרוחק, אלא סמל תמידי של חושך ואפלה. ולכן, לימוד השואה ולקחיה היא תקוותה היחידה והאחרונה של האנושות כולה. למען קורבנות העבר וקורבנות ההווה אם לא נשכיל להעביר את לפיד הזיכרון לדורות הבאים ברחבי העולם כולו, הלקח לא יילמד''.

״העברת לפיד הזיכרון של השואה והגבורה דרך הניצולים לבני הנוער הוא המסר העיקרי של מצעד החיים", אמר דר' שמואל רוזנמן, יו"ר מצעד החיים, "הדבר בא לידי ביטוי בתערוכת ״עדים״ המוצגת על ידינו במרכז האו״ם בארה״ב. התערוכה משקפת את הקשר שנוצר עימם במפגשים השונים במהלך המסע ומדגישה את מורשתו בדבריו היפים של אלי ויזל ז"ל: "כשאתה מקשיב לעדות של ניצול שואה אתה הופך לעד בעצמך". במיוחד בימים אלה כאשר גלי אנטישמיות גואים בעולם וקבוצות ניאו-נאציות מרימות את ראשם, יש חשיבות עצומה לפעילות העברת לפיד הזיכרון לנוער ברחבי העולם."