תמרים
תמריםצילום: פלאש 90 הדס פרוש

הרב יוסף בא-גד בן ה-85, מייסד ישיבת נחל יצחק בנחלים וחבר כנסת לשעבר, ממשיך למסור שיעורי תורה ומספק המלצות לאורח חיים בריא.

"לפני 63 שנים ייסדתי את ישיבת בני עקיבא נחלים והייתי אז בן 24", נזכר הרב בא-גד בשיחה עם ערוץ 7, ''התחלתי עם שבעה תלמידים והגעתי ל- 1200 תלמידים במחזור. הודו לה' כי טוב היו לי את הכוחות לנהל את הישיבה הגדולה ביותר ולאחר מכן להיות חבר הכנסת השקט ביותר בכנסת''.

"מאז אני לא מפסיק לתת שיעורי תורה בבילינסון, בשערי צדק, בבתי אבלים ומחר אתן הרצאה בכנסת, באמת הודו לה' כי טוב", אומר הרב בא-גד.

הוא ממליץ לאכול שני תמרים לאחר כל ארוחה, "אני חי מאכילת תמרים, אחרי כל ארוחה שני תמרים מג'הול ואם אתם שואלים איך הגעתי לזה, זה מופיע בספר שלי 'נחלי בא-גד'. גיליתי בזמנו כתבה מעניינת בעיתון מעריב על התגלית המרעישה של יואל סנדלר שהאמין שפרי התמר הביא מזור לכל תחלואיו, הוא היה חולה סרטן ה' ישמור וכל התרופות לא עזרו, ואז אמרו לו 'תאכל תמרים'.

"הוא האמין שהתמרים ירפאו אותו. תמר זה ראשי תיבות 'תרופת משה רבינו', תמר בגימטריה זה 640, כמו סרטן. הוא אכל תמרים והבריא".

לדבריו חז"ל ידעו לפני אלפי שנים על סגולת התמרים, "בפרשת השבוע בשירת הים קראנו 'ויבאו אילמה ושם שתים עשרה עינת מים ושבעים תמרים', בדיוק אז בט"ו בשבט הם אכלו תמרים''.

הרב בא-גד מציין כי חשוב לאכול את התמרים דווקא אחרי הארוחה, "בגמרא כתוב שאביי אמר שלפני האוכל זה לא בריא לגוף, רק אחרי האוכל זה בריא מאוד. אכילת תמרים לא מעלה את הסוכר בדם, מאה גרם תמרים בחודש לא גרמה לעליית הסוכר בדם ולא רק זאת אלא שרמת השומנים והחמצון ירדה באופן משמעותי, זה מדהים איך לפני אלפי שנים חז"ל ידעו יותר טוב מכל הרופאים שלנו.

''כתבתי גם בספר שלי איך תמרים עוזרים לשידוכים, ניתן לקרוא גם על זה", הוסיף הרב בא-גד. ''אני מאחל שנזכה כולנו ללמוד תורה ולהאריך ימים מתוך הרבה בריאות".