נדב ארגמן
נדב ארגמןצילום: גלעד קוולרצ'יק

"ישראל היא ממעצמות הסייבר המובילות בעולם ובתוך זה בולטת מערכת הביטחון וקהילת המודיעין הישראלית, שפועלים בשיתוף פעולה עם שירותי מודיעין ומערכות ביטחון אחרות בכל העולם", כך אמר היום (שלישי) ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן במסגרת סיור שערך בכנס סייברטק.

לדבריו "לשירות יש יכולת סייבר הגנה והתקפה מאוד משמעותית ובשנה האחרונה סיכלנו התקפות סייבר כנגד מערכות ישראליות מכיוונים שונים מכל העולם, כאשר הסייבר משמש כלי מרכזי בעבודת הסיכול היומיומית של הארגון".

עוד הוסיף ארגמן כי החומר האנושי הוא הנדבך המרכזי שמביא את הארגון לתוצאות הטובות ביותר "אנו דואגים להביא לשירות את טובי המוחות שיש לנו בישראל, ומעניקים להם את היכולת לשלב בין אתגר, ציונות וערכים, ובמקביל להתמודד עם מה שהשוק האזרחי מציע, כולל חוזים והטבות".

"החיבור בין חלום של טכנולוג לבין היכולת להפוך את החלום למציאות ולהביא ערך משמעותי לטובת עם ישראל, זה השילוב שאף חברה פרטית לא יכולה לתת. נכון להיום, היכולת של יריבים לקצר תהליכים ולרכוש טכנולוגיות פורצות דרך שבעבר לא היו ברות השגה, מחייבים אותנו להיות הרבה יותר טובים מבעבר. על כן אנו חייבים להיות בחזית הטכנולוגיה העולמית, וזה מה שאנחנו משתדלים לעשות ועל זה אנחנו עובדים יומיום".

כנס ותערוכת "סייברטק" הנערכים במרכז הירידים בתל אביב מציגים אתגרים ופתרונות אסטרטגיים לאתגרים הרבים שמציבות התקפות סייבר במגוון רחב של מגזרים, כגון הפיננסים, ביג דאטה, בינה מלאכותית, הביטחון, תעבורה, שירותים, מחקר ופיתוח, אנרגיה, ייצור, שירות, בריאות, תקשורת ועוד.