הרב ראובן וובשת
הרב ראובן וובשתצילום: הרבנות הראשית

הרב ראובן וובשת נבחר לכהן כרבה הראשי של העדה האתיופית בישראל והוא החל לכהן בתפקידו מראשית החודש.

הרב וובשת (47) תושב נתיבות, נולד באתיופיה ועלה לישראל בגיל שנתיים עם משפחתו.

וובשת בוגר הישיבה התיכונית 'אור עציון' במרכז שפירא, וישיבת ההסדר ימית. בשנת 1989 התגייס לצה"ל ושירת כלוחם בחטיבת גולני ובהמשך עבר קורס קצינים בבה"ד 1 אותו סיים בהצטיינות.

עם שחרורו מצה"ל בתפקיד רב צבאי למד בכולל 'רב פעלים' והיה לתלמידו המובהק של הרב יורם ארבג'ל זצ"ל ובמקביל החל לעסוק בחינוך והוראה, הוא נישא לרבנית עפרה תושבת נתיבות ויחד הקימו את ביתם המשמש ככתובת לבני העדה. פעילותו בקרב בני העדה האתיופית במשך השנים זיכתה אותו לפני כשבועיים בתואר יקיר העיר נתיבות. בדברי ההסבר לבחירתו ליקיר העיר נכתב :"התואר הוענק כביטוי והערכה על פעילותו המסורה למען הקהילה ולרווחתה ועל תרומתו הייחודית להנהגתה הרוחנית של הקהילה בנתיבות" .

הרב וובשת הוסמך לרבנות על ידי הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הרב יישכר מאיר זצ"ל ראש ישיבת הנגב והרב יעקב אריאל רב העיר רמת גן.

הרב יוסף הדנה הרב הראשי ליהדות אתיופיה שסיים את תפקידו בהגיעו לגבורות ברך את הרב וובשת לרגל בחירתו, "הריני מכיר ומוקיר את הרב ראובן וובשת שליט"א תלמיד חכם עושה מלאכתו נאמנה במשך כשני עשורי .

אחד מהרבנים אשר קדמתי והנחתי אותו היה הרב ראובן וובשת שליט"א ביודעי מקרוב שהוא תלמיד חכם שעושה מלאכתו נאמנה הדרכתי אותו. אני מאחל לו ברכה והצלחה ביתר עוז וביתר שאת בתפקידו החדש במשרד לשירותי דת".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס אמר, "בחירתו של הרב ראובן וובשת היא בשורה לבני העדה האתיופית. מזגו ואישיותו של הרב יתרמו רבות להרמת קרנה של הרבנות בקרב בני העדה. בטוחני שהניסיון העשיר אותו מביא הרב לתפקיד יהיה משקל תורם להצלחתו".