חקלאות
חקלאותצילום: ISTOCK

לקראת חג האילנות שיחול מחר (ד'), משרד החינוך משיק תכנית חומש חדשה לחיזוק ולגידול מספר מחוות החינוך החקלאיות ולגידול במספר התלמידים שמגיעים ולמדים בחוות.

מדובר בחוות שנמצאות בבתי ספר רשמיים ומוכרים, שמהוות מוקד ידע והתנסות במדעי החקלאות והסביבה. החוות משרתות את בתי הספר שנמצאים ברשות המקומית, ונתונות לפיקוח שוטף של המשרד.

בשנת הלימודים הנוכחית פועלות 45 חוות חקלאיות, 19 מהן בצפון ובחיפה, ובמהלך השנה הנוכחית ילמדו בהן בסך הכל כ-47,000 תלמידים מהחינוך היסודי.

בכוונת המשרד להגדיל את מספר החוות ולשפץ את החוות הקיימות, בסכום כולל של 1.7 מיליון שקל. הגידול יהיה לאורך השנים, והמטרה היא שבשנת תשפ"א יהיו כבר 54 חוות חקלאיות, שיעניקו חוויה חינוכית חקלאית לכ-85,000 תלמידים.

שר החינוך נפתלי בנט אמר "לרגל חג ט״ו בשבט, חג של אהבת המולדת וחיבור לאדמה, אנחנו מגדילים את מספר החוות החקלאיות ומשפצים את הקיימות, כך שאלפי תלמידים נוספים ייהנו מחוויה חינוכית וחקלאית מעמיקה. כפי שציינתי בעבר, מבחנים זה חשוב אבל ערכים ומורשת הם המפתח לחינוך ילדינו.

''נוודא שמספר התלמידים המתנסים בחקלאות יוכפל בשנים הקרובות, בכל הארץ ובכל הזרמים בחברה. שתילת זרעים ועיבוד אדמה הן פעולות חינוכיות שמצמיחות הן את השתילים והן את התלמידים. ביחד נפריח את המדינה״, הוסיף בנט.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר כי "בשנת הלימודים הנוכחית, כ-47,000 תלמידים ייהנו מחוויה חקלאית מעשירה ומעמיקה. נרחיב את מספר החוות החקלאיות, בכל רחבי הארץ ועבור כל המגזרים, כך שבט"ו בשבט בעוד 5 שנים כבר נאפשר ל-85,000 תלמידים להתנסות בחקלאות. ט"ו בשבט שמח".