נפתלי בנט
נפתלי בנטPhoto byOhad Zwigenberg/POOL

משרד הפרסום פרסם היום (רביעי) את רשימת הרשויות הזוכות בפרס החינוך היישובי לשנת תשע"ז: מועצה מקומית ג'ת, עיריית חולון, עיריית לוד, מועצה אזורית מנשה, מועצה מקומית מצפה רמון, עיריית קרית ארבע, עיריית רעננה.

פרס החינוך היישובי מוענק ליישובים שבלטו בהשקעה יתרה בחינוך, ובביצוע תהליכים ייחודיים וחדשניים בתחום החינוך ביישובם. הפרס ניתן כהוקרה על איכות ומצוינות, והוא פועל יוצא של השקעה מיוחדת בקידום מערכת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.

במסגרת הזכייה בפרס, יוענק לכל אחת מהרשויות פרס כספי בסך 100 אלף שקלים, אשר יושקעו בפרויקט חינוכי ברשות.

חברי ועדת פרס החינוך היישובי סיירו במהלך השנה במערכות החינוך השונות, ברחבי הארץ, והתרשמו מהעשייה החינוכית ומהתרומה הערכית-חינוכית של ראשי היישובים, בכל הארץ, ומהמנהיגות החינוכית.

חברי ועדת הפרס התרשמו שהרשויות הזוכות פועלות סביב לשעון לבניית תכניות חינוך חדשניות, בדגש על מעורבות אישית וחברתית, וטיפוח אקלים מיטבי. הרשויות מייצגות מגוון רחב של יישובים, שהמשותף לכולם הוא החזון החינוכי לשנים הבאות.

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "למערכת החינוך הישראלית יש מובילי דרך. מובילי דרך יצירתיים, ערכיים ופורצי דרך. אני מברך מכל הלב את שותפינו לעשייה החינוכית, את הרשויות הזוכות, את ראשי הרשויות, את מנהלי האגפים, את המנהלים, שמשמשים כעוגן של המערכת, את המורים שנמצאים בלב העשייה, ואת כל הצוותים החינוכיים. ולתלמידים אני אומר: אתם שזכיתם".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר כי "חינוך במאה ה-21 הוא חינוך לערכים, חינוך למימוש עצמי ולסובלנות, חינוך למנהיגות וליזמות. מערכת החינוך התברכה במנהיגות חינוכית יוצאת דופן, ואני משוכנע שבזכות פועלם של אנשי החינוך ברשויות הזוכות, כולם כולל כולם, בשנת ה-70 לעצמאותה צועדת מדינת ישראל לשגשוג ולצמיחה".