ח"כ יעקב אשר
ח"כ יעקב אשרPhoto by Noam Revkin Fenton/Flash90

רחובות שכונת רמת שלמה בירושלים בה מתגוררות משפחות חרדיות, סגורים לתנועה באורח קבע בשבתות ובחגי ישראל בשל היותם של תושבי השכונה שומרי שבת.

אולם לאחרונה מדווחים תושבים בשכונה כי הכביש הסגור באורח קבע בשבת משמש בשבתות האחרונות את תושבי שכונת שועפט הסמוכה המקצרים את דרכם דרך השכונה החרדית תוך שנסיעתם מסכנת את הולכי הרגל הצועדים בשבת על הכביש.

עוד נטען כי בעוד המשטרה לא מבצעת אכיפה כנגד רכבים אלו הנוסעים בשבת בשכונה החרדית, ביצעה המשטרה אכיפה בעצם יום השבת נגד רכבים החונים בשכונה בחניה שהיא בניגוד לתקנות התעבורה.

בשאילתה אותה הגיש היום ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) הוא סיפר בפנותו לשר לבטחון פנים כי בשבת האחרונה קנסה המשטרה כלי רכב חונים ברמת שלמה בירושלים בה אין כניסה לתנועת כלי רכב בשבתות ואין אכיפה כלפי כלי רכב העוברים בשכונה ומסכנים הולכי רגל.

"רצוני לשאול", שאל ח"כ אשר, "מדוע יש אכיפה כלפי כלי רכב חונים ואין אכיפה כלפי כלי רכב הנוסעים בניגוד לחוק?".

השר לבטחון פנים גלעד ארדן השיב כי המשטרה מבצעת אכיפה כנגד רכבים הנוסעים בשבת בכבישים בהם אסורה התנועה, ובשנים האחרונות ישנה אף הגברה כללית של אכיפת עבירות תנועה ובכלל זה גם עבירה זו של נסיעה בשבת ברחוב הסגור לתנועה.

אשר לקנסות החניה בשבת, השיב השר כי מדיניות המשטרה לא מתמקדת באכיפת עבירות חניה ואין שינוי במדיניות זאת. "לאחר שהוגשה השאילתה נערכה במשטרה בדיקה והקנסות ניתנו במסגרת טיפול של המשטרה בעבירות אחרות בשכונה שחל עליהם חיסיון ולא ניתן לפרטם, כשבמהלך הפעילות המשטרתית נתקלו השוטרים בעבירות חניה", אמר השר.