סבתם של אורי ורואי דורשת: שפרו את התשתיות בשומרוןשבי שומרון

אנשי משרד התחבורה וראש המועצה האזורית שומרון סיירו בזירת התאונה הקשה בצומת שבי שומרון שבה נהרגו ילדי משפחת ליפניק אורי ורואי בני ה- 12 וה- 8.

בסיור השתתפו המשנה למנכ"ל משרד התחבורה מוטי בליטשטיין, סמנכ"ל משרד התחבורה חגי פיליפסון, ראש אגף רשויות בנתיבי ישראל גונן סער, מהנדס אגף התנועה של מחוז ש"י של משטרת ישראל ורכז התחבורה במועצה אזורית שומרון רפי אביטל.

דגן הציג בפניהם את הכביש הבעייתי עליו נסעו בני משפחת ליפניק ועליו התרחשה התאונה הטרגית. בין השאר בורות בכביש, כביש לא מרובד, ללא תאורה, ומפותל.

לאחר התאונה הקשה נשמעו קולות רבים הקובלים על הכבישים בשומרון אשר ח"כ איתן כבל כינה אותם, "כבישים של מדינות עולם שלישי".

"הכבישים ביהודה ושומרון לא עומדים בשום קריטריון", אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, "ויש פערים של שנים שצריך לתקן. אנו פעלנו ופועלים לשיפור התשתיות לתנועה ונמשיך בכך ביתר שאת יחד עם שר התחבורה ח"כ ישראל כץ שמטפל בנושא באופן אישי. הנושא הזה צריך להיות בראש סדר העדיפויות הלאומי בכדי למנוע תאונות קשות מהסוג הזה. זו טרגדיה שאפשר היה אולי למנוע".

זירת התאונה בצומת שבי שומרון

בתוך כך, בני המשפחה עלו לקברם בתום שבעת ימי האבל. אם המשפחה, שירלי, מאושפזת בבית החולים במצב קשה אך יציב, כשהיא מורדמת ומונשמת.

אב המשפחה אוהד שוחרר מבית החולים לפני מספר ימים וכך גם אלקנה הפעוט בן השנה וחצי. אחיה בן ה-13 שוחרר השבוע מבית החולים, ובחודש הבא יחגוג בר מצווה.

בני נוער משבי שומרון בנו השבוע ביישוב תצפית לזכרם של אורי ורואי ז''ל. תהילה חדי (17) המתגוררת בשבי שומרון סיפרה "אחרי התאונה היה לי מאוד קשה. כאב לי על המשפחה שקיבלה מכה כל כך קשה.

"עכשיו אחרי שבנינו את הפרגולה והמצפה אני מרגישה הרבה יותר טוב. זה חיזק אותי מאד. הרבה אנשים בישוב הודו לנו ובאו לעזור. ההרגשה שכולנו ביחד מאוד הקלה על הכאב", סיפרה חדי.