צדוק עם אחד מחברי הקונגרס שחתמו על המכתב
צדוק עם אחד מחברי הקונגרס שחתמו על המכתבצילום: יח"צ

נלחמים בחרם: ארבעה חברי קונגרס אמריקנים עבירו מכתב ראשון מסוגו למזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון בדרישה לקדם את הייצור התעשייתי ביהודה ושומרון.

לטענת אנשי הממשל הבכירים ההקפאה הקיימת בשטחי התעשייה והמסחר ביהודה ושומרון, תפגע בסיכוי לקיים נורמליזציה בין ישראלים ופלסטינים.

הפנייה אל ממשל טראמפ היא פרי יוזמתו של ארז צדוק, תושב אלקנה, כלכלן במקצועו ומנכ"ל 'קרנות אביב, אשר נפגש עם אותם חברי הקונגרס לפני מספר שבועות בארה"ב והציג בפניהם תכנית כלכלית שחיבר בשם 'תעשייה וקיימות ביהודה ושומרון".

צדוק מסביר כי זה איננו מכתב סרק מכיוון שעל פי הנוהג, מזכיר המדינה האמריקני צריך לענות לחברי הקונגרס, מה שיחייב את ממשל טראמפ להתייחס לנושא.

"הנשיא טראמפ כאיש עסקים חייב להיות מודע להשלכות של הפעילות הכלכלית ביו"ש. הצעד הבא הוא לנסות לשכנע את הממשל להסיט כספים מהתמיכה ברשות הפלשתינית למענקים לחברות אמריקאיות שיקימו מפעלים ביו"ש." אמר צדוק.

התוכנית שחיבר צדוק קוראת לארה"ב ולממשלות אירופה לתת מענקים לחברות בינלאומיות שיקימו מפעלים ביהודה ושומרון על מנת לייצר מקומות עבודה משותפים לישראלים ולפלסטינים ומתוך כך לייצר נורמליזציה ודו-קיום באיזור. היא מדברת בשלב ראשון על שלושה מפעלים באזורי תעשיה שונים ביו"ש, ולאחר מכן הרחבה לאזורים נוספים.