צוק בפני באי הכנס
צוק בפני באי הכנסצילום: 'משפיעים'

מיכל צוק, הממונה על התעסוקה במשק, ונציב שירות המדינה אורי פראוור, השתתפו באירוע השקת מיזם "משפיעים - חרדים לשירות המדינה והשלטון המקומי".

"אנחנו שואפים לכך שיהיו חרדים בשירות הציבורי כדי שהחלטות שמתקבלות במשרדי הממשלה יקבלו התייחסות מגוונת, ובכלל זה התייחסות חרדית ולאו דווקא בעניינים שנוגעים לציבור החרדי", אמרה צוק.

באירוע שנערך במכללה למדינאות בירושלים השתתפו בכירים ממשרדי ממשלה שונים השותפים לתכנית. נציב שירות המדינה פראוור שיתף את הנוכחים במה שהגדיר כ"מבחן כפול" ששילוב החרדים מציב לפני שירות המדינה: "איך הוא יוכל לקלוט אתכם ועד כמה הוא יהיה פתוח לעשות זאת".

לדבריו, כאשר בדקה הנציבות את השתלבות החרדים במכרזים על תפקידים בשירות הציבורי, אנשיה הופתעו לגלות פעם אחר פעם שהציבור החרדי מקבל ציונים גבוהים במבדקים ואיננו זקוק לפקטורים. "לכן אני מאמין שאחרי שיכירו אתכם, משרדי הממשלה ירצו אתכם אצלם".

באירוע הושקה תכנית ה"משפיעים", יוזמה חדשנית של קרן ק.מ.ח (קידום מקצועי חרדי), נציבות שירות המדינה, ומשרד העבודה והרווחה, שמטרתה לבנות עתודה חרדית מצטיינת שתשתלב בהמשך בתפקידים משמעותיים בשירות המדינה ובשלטון המקומי.

מנכ"ל ק.מ.ח. מרדכי פלדשטיין מסכם ואומר "השותפות שלנו בתכנית משפיעים, היא בתנאי שהמשתתפים ישמרו על אורח החיים שלהם ולא ישנו אפילו קוצו של יו"ד מדרכם ומאמונתם".