סתיו שפיר
סתיו שפירצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חבר הכנסת יהודה גליק קורא לוועדת האתיקה של הכנסת לבטל את העונש שהושת על חברת הכנסת סתיו שפיר ולפיו היא תורחק מדיוני מליאת הכנסת למשך שבוע. זאת בעקבות הטחתה בחבר הכנסת מיקי זוהר את הכינוי 'מושחת' מספר פעמים.

מכתבו של חבר הכנסת גליק לוועדת האתיקה נשלח לקראת דיון והצבעה שיתקיימו מחר (שני) בכנסת על בקשתה של שפיר עצמה לבטל את העונש.

על פי דיווח ב'ידיעות אחרונות' חברת הכנסת שפיר הציגה בבקשת הערעור שלה תמיכה של חברי כנסת שונים בהם חבר הכנסת מיקי לוי ואף חבר הכנסת יהודה גליק שבמכתב לוועדת האתיקה כתב: "למרות שהשימוש בכינוי 'מושחת' מאוד לא אהוב עליי, בלשון המעטה, ולא פעם מחיתי על כך מעל בימת הכנסת, קשה להשתחרר מן התחושה כי שימוש בכינוי זה הפך למנהג דבר יום ביומו ועל כן נקיטת צעד ענישתי דווקא כלפי חברת הכנסת שפיר יש בה משום אפליה".

במכתבו מתייחס גליק גם לתפקידה של שפיר כיו"ר ועדה כנתון אותו יש לקחת בחשבון כאשר נדונה הענשתה. "שפיר היא יושבת ראש ועדה, ועל כן הרחקתה, בניגוד להרחקת חבר כנסת מהמליאה, הינה פגיעה מהותית בעבודתה ובעבודת הכנסת, במיוחד השבוע, שבו הייתה אמורה לקיים דיונים חשובים מאוד בנושא ילדים המתמודדים עם אתגרים מיוחדים", כתב גליק.