מתגברים ניסיונות להונאה כלכלית ברשת

בנק ישראל מדווח כי בשבועות האחרונים אירועי מספר ניסיונות הונאה של לקוחות הבנקים וגם נותן המלצות כיצד להתמודד עם הונאות מסוג זה.

ערוץ 7 , י"ט בשבט תשע"ח

הונאה
הונאה
צילום: istock

בשבועות האחרונים התרחשו מספר אירועי ניסיון הונאה של לקוחות הבנקים, באמצעים טכנולוגיים. ההיקף הכספי של ההונאות הוא מזערי, וללקוחות לא נגרם נזק כספי.

על רקע זה, מזהירים בבנק ישראל את לקוחות הבנקים ומחדדים ההמלצות בדבר התמודדות עם ניסיונות הונאה מסוג זה, כדי להגביר את הערנות ותשומת הלב של הלקוחות ולהפחית את סיכויי ההצלחה של ניסיונות ההונאה.

זאת, בנוסף על פעולות הפחתת הסיכונים שהבנקים מבצעים באופן שוטף.

בבנק ישראל קוראים ללקוחות להגביר את ערנותם בעיקר בעת קבלה של הודעת דואר אלקטרוני (דוא"ל) או מסרון בהם הם מתבקשים להזין אמצעי זיהוי, פרטי חשבון או מספר כרטיס אשראי.

"במחצית השנה האחרונה אנו עדים להתגברות ניסיונות של הונאות מסוג פישינג (דיוג-Phishing) כנגד לקוחות המערכת הבנקאית, במטרה לגנוב כספים מחשבונותיהם. הגורם העוין (התוקף) מנסה בשלב ראשון לגנוב פרטי זיהוי של הלקוח, המשמשים לכניסה לחשבונו באתר האינטרנט של הבנק או באתרים של חברות תשלומים, ובדרך כלל גם פרטים אישיים נוספים כמו פרטי כרטיס אשראי של הלקוח. באמצעות פרטים אלו מנסה התוקף להעביר כספים מחשבונו של הלקוח לחשבון אחר ממנו יכול התוקף למשוך את הכספים, ו/או לבצע עסקאות בבתי עסק", מספרים בבנק.

עוד מגלים כי "בשבועות האחרונים בוצעו ניסיונות גניבת פרטים אישיים של לקוחות תוך התחזות לחברת PayPal המשמשת בין היתר לבצע תשלומים על רכישות באינטרנט, בארץ ובעולם. ניסיונות הונאה אלו הצליחו התוקפים לגרום לבנקים נזק כספי מזערי בהיקף של כמה עשרות אלפי שקלים ולא נגרם נזק ללקוחות. כך, באירוע הנוכחי הבנקים בחנו כל פניה באופן פרטני וקיבלו החלטה האם לזכות את הלקוח בהתאם לנסיבות".