חבר הקונגרס מאט גץ
חבר הקונגרס מאט גץצילום: רויטרס

כיצד השתחל מכחיש שואה מוכר לנאום "מצב האומה" החגיגי של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בשבוע שעבר?

חבר הקונגרס הרפובליקני מאט גץ ממדינת פלורידה, אמר שהוא זה שהעניק לאיש, צ'אק ג'ונסון, כרטיס כניסה לאירוע, אך התעקש כי האיש אינו מכחיש שואה, ואינו גזען לבן.

"אין ספק שאיני מסכים עם כל מה שצ'אק ג'ונסון אמר ועשה", אמר גץ. "אבל הוא היה אורח מנומס לחלוטין".

נאום ''מצב האומה'' הוא בעל רגישות ביטחונית גבוהה במיוחד משום שהוא מכנס יחדיו תחת קורת גג אחת את כל צמרת ההנהגה של ארה"ב, משתי המפלגות הגדולות.

ג'ונסון שמע כי הכרטיס שהיה מיועד לאביו של גץ התפנה כי האב חלה. הוא ניגש למשרדו של גץ, הציג את עצמו ושכנע את הצוות להעניק לו את הכרטיס.

סוכנות הידיעות JTA מסרה כי ג'ונסון ידוע כ"טרול" שנוהג לחשוף את פרטיהם האישיים של מי שהוא מתעמת עמם (מנהג הקרוי "דוקסינג"). גץ מסר כי חבר בצוות שלו גילה זאת כשערך חיפוש גוגל לגבי ג'ונסון, אחרי שכבר מסר לו את הכרטיס.

בהמשך, ביקשה משטרת הקפיטול לשוחח עם ג'ונסון בטרם העניקה לו אישור כניסה ביטחוני. למרות זאת, גץ לא חשב לבטל את ההזמנה לאירוע.

בחודש ינואר, 2017, נשאל ג'ונסון באתר Reddit מה עמדתו לגבי השואה. "איני מאמין ומעולם לא האמנתי למספר 6 מיליון", השיב. "אני חושב שהמספרים של הצלב האדום לגבי 250,000 שמתו מטיפוס במחנות הם יותר ראליסטיים... אני מסכים עם דיוויד קול שאושוויץ ותאי הגזים לא היו אמיתיים... אבל אני תומך בישראל כמדינה יהודית ובציונות כרעיון".