מיכל חלימי
מיכל חלימיצילום: דוברות המשטרה

אמה של מיכל חלימי הי"ד שנרצחה על ידי בן זוגה הערבי, הגיבה להרשעתו בביצוע הרצח על רקע לאומני כפי שטענה המשפחה לאורך כל הדרך.

גיטה זילברמן, אמה של מיכל, אמרה "היום הוכח שכל מה שאמרנו מההתחלה היה אמת. הוכח שכל העוול שנגרם לנו ולשם הטוב של בתנו היה מופרך. הבת שלי הייתה בהיריון והייתה בתקופה מאושרת אבל בימים האחרונים שלה היא הייתה מאוד לחוצה ומאוימת ואפילו החליפה את תמונתה ב'ווטסאפ' לרישום באנגלית שבו נכתב 'תזכרו שאני אוהבת את כולכם'.

''עוד לפני הגשת כתב האישום היינו משוכנעים שהרקע לרצח היה לאומני, ועכשיו גם בית המשפט קובע את זה. מבחינתנו, ברגע שהרוצח נשפט לעונש של מאסר עולם ומורשע ברצח על רקע לאומני, זו הוצאה של האמת לאור, והיום אפשר להגיד – נעשה צדק למיכל ולשם שלה''.

האם הוסיפה בכאב, ''אני מקווה שזה לא יקרה לאף אחד במדינה, אבל מה שקרה לנו יכול לקרות לכל אחד".

הוריה של חלימי הי"ד מיוצגים במסגרת תכנית סנ"ה (סיוע לנפגעי המתה) של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים. עו"ד רותי אלדר מטעם הסיוע המשפטי אמרה כי "בית המשפט היום נתן גושפנקא חוקית למה שאמרנו מלכתחילה – מדובר על אדם שהייתה לו כוונה מראש לרצוח יהודייה, וזה מה שהוא עשה. הוא העלים את גופתה למשך תקופה ארוכה, וגרם סבל בל יתואר למשפחתה.

''היום הם יכולים לומר בסיפוק שהמשפט הגיע לקיצו והם לא צריכים לעבור את הסבל הנוסף שכבר עברו בנסיבות של האירוע החמור והכואב הזה. הרוצח יקבל את עונשו, העונש שמגיע לו, מאסר עולם כמו שמגיע לרוצח, ומבחינתם בזה נסגר התיק ונסגרה הפרשה המצערת כל כך. הם עם הכאב והאבל ימשיכו לחיות כל חייהם, זה לא יחזיר את ביתם, אבל לפחות הם יודעים שהצדק נעשה", הוסיפה עו"ד אלדר.