ישראל כץ
ישראל כץצילום: אלירן אהרון

השר לענייני מודיעין ישראל כ"ץ תקף הבוקר (שני) את שר הביטחון ליברמן והאשים אותו כי הוא אחראי על גיוס כספים עבור החמאס.

"שר הביטחון מגייס היום כספים להזרים לחמאס בעזה. אנשיו מגייסים כספים על מנת להזרים לחמאס בעזה בטרם קריסה", אמר כ"ץ בגלי צה"ל.

"מערכת הביטחון שליברמן עומד בראשה מאבחנת שהכל על סף קריסה הומניטרית. נציגיו של שר הביטחון רצו למדינות התורמות להביא כסף. ואוטוטו ילכו להביא כסף מקופת המדינה.

"נציגי מערכת הביטחון הכפופים לשר הביטחון מתרוצצים ומתדפקים על פתחו של שר האוצר. עזה על סף מצב שישראל תצטרך להזרים אליה כסף".

בתוך כך השליח המיוחד של הנשיא דונלד טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, תקף אמש את חמאס ואת איראן שמעבירה כספי למימון פעילות הטרור של חמאס.

בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו כתב גרינבלט כי "חמאס צריך לשפר את החיים של אלו שהוא אמור למשול עליהם, בוחר להגדיל את האלימות ואת הסבל של תושבי עזה".

גרינבלט הוסיף, "דמיינו מה אפשר לעשות עם 100 מיליון הדולרים שאיראן מספקת לחמאס על בסיס שנתי, כסף שהארגון משתמש בו לנשק ולבניית מנהרות לתקיפת ישראל".

"חמאס צריך לאפשר להחזיר את שרידי הגופות של הדר גולדין ואורון שאול ולאפשר גם את שחרור האזרחים המוחזקים בעזה - אברהם מנגיסטו, הישאם אל-סייד וחומה איברהים אבו גאנימה", כתב שליח טראמפ.